היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפלישה למפרץ החזירים והשלכותיה

עבודה מס' 066311

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השלכותיה הבינלאומיות והמדיניות של פלישת הנפל האמריקאית למפרץ החזירים בשנת 1961.

4,212 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בתאריך 17 באפריל 1961, יום לאחר שתיאר מנהיג קובה, פידל קסטרו, את מהפכתו כסוציאליסטית, נחתו כ- 1,400 גולים קובניים במפרץ החזירים שמדרום להוואנה, שאומנו, מומנו והודרכו על ידי ה- CIA במטרה להצית ניצוץ של התנגדות עממית למשטרו של פידל קסטרו ולהפיל את שלטונו בקובה. פלישה זו אשר כונתה "הפלישה למפרץ החזירים" מכונה עד היום כ"פלישת הנפל".
מטרת עבודה זו היא לחקור את השפעותיה של הפלישה האמריקאית למפרץ החזירים על קובה, אזרחיה וכן על משטרו של פידל קסטרו. בפרק הראשון של העבודה אציג רקע כללי ובו אבחן את המניעים שהביאו לתכנון הפלישה. לאחר מכן אסקור את הפלישה עצמה ובפרקים הבאים אציג את השפעותיה של הפלישה ברמה המדינית וברמה הבינלאומית. לבסוף אציג סיכום ומסקנות ואסכם את טענותיי.

תוכן העניינים:
מבוא
התדרדרות יחסי קובה וארצות הברית.
הפלישה למפרץ החזירים
השלכות מדיניות פנימיות
- חיזוק יחסי קובה וברית המועצות
- חיזוק מעמדה של קובה באפריקה
- חיזוק עמדתו הפנימית של קסטרו בקובה
השלכות בינלאומיות
- משבר הטילים בקובה
- מעמדה של ארצות הברית בעולם
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעקבות התדרדרות יחסי ארצות הברית וקובה נוצר חשש קובני מתמיד מפני פלישה אמריקאית לחצי האי. אחת הסיבות העיקריות לחשש זה ולחבירת קובה לברית המועצות, הייתה תקרית "מפרץ החזירים". זו הייתה פלישה כושלת של גולים קובניים שנשלחו על ידי ארצות הברית לקובה כשנתיים לאחר תפיסת השלטון על ידי פידל קסטרו, מתוך כוונה של ארצות הברית למוטט את המשטר החדש.

תגים:

קובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפלישה למפרץ החזירים והשלכותיה ", סמינריון אודות "הפלישה למפרץ החזירים והשלכותיה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.