היישום אינו מחובר לאינטרנט

עידן המשילות החדשה והתרוקנות המדינה

עבודה מס' 070775

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכי הפרטה, מיקור חוץ וגלובליזציה בשלטון המקומי: מקרה בוחן - מ.א. מטה יהודה.

4,610 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו הינה לבחון את מערכות הבלמים והאיזונים, הנדרשים להפרטת חלק מהפונקציות של השלטון המקומי ולהמליץ עליהן. על מנת לבחון זאת, אנתח כמקרה בוחן את פעולות ההפרטה ומיקור החוץ שנערכו בין 2007-2009 במועצה האזורית מטה יהודה, שהינה אחת מהמועצות האזורית הגדולות בישראל.

הדפוס החדש של המשילות מאמץ שיטות כמו מיקור חוץ (Outsourcing), שהינו תוצר של הכלכלה הגלובלית. הדבר מחייב מערכות יחסים חדשות בארגונים, שכן לעתים עובדי מיקור החוץ פועלים כארגון בתוך ארגון . שיטה מקובלת נוספת הינה הפרטה, שבה מועברים לניהול הסקטור הפרטי ייצור ואספקה של מוצרים ושירותים, שהיו עד לאותו שלב נחלתו של הסקטור הציבורי . לשיטות אלו יתרונות וחסרונות. היתרונות בהחלט מהווים גורם לעשות בהן שימוש, אולם החסרונות, כפי שיוצגו בפרק הראשון, מחייבים פיקוח של המערכת הציבורית, על מנת שהציבור לא יינזק מתהליכים אלה.

על מנת לבחון את תוצאות התהליכים הנ"ל, לקחתי כמקרה בוחן את המועצה האזורית מטה יהודה, אשר הוציאה למיקור חוץ את תחומי פינוי האשפה, התחבורה, האחזקה והתשתיות. כן בוצע ביזור סמכויות, תוך העברת נושאי התרבות והחינוך הבלתי פורמאלי אל תוך היישובים באמצעות תקצובם.

השאלות העיקריות שאבקש לבחון:
1. כיצד מסופקים השירותים השונים לאחר שיצאו מידי המועצה האזורית ועברו לחברות פרטיות שמבחינה משפטית אינן מחויבות בדיווחים לציבור הרחב?
2. האם וכיצד ניתן לחייב את החברות הפרטיות לנהוג על פי נורמות ציבוריות ואם כן, האם יכול המינהל הציבורי לסמוך על חברות פרטיות בענייני נורמות וקודים אתיים כגון יושר, יושרה, אי משוא פנים, ניטרליות, ואחריותיות?
3. מהן מטרותיו של המינהל הציבורי בסגנון המשילות החדש מעבר לקיצוץ בעלויות והתייעלות?

על מנת לענות על שאלות אלו, ייבדק בעבודה זו, על פי מקרה הבוחן, אופן התנהלותו של סגנון המשילות החדש וכן יתרונות ו/או חסרונות הבאים לכלל ביטוי ובכללם הבלמים והאיזונים לפעולתם של גופים פרטיים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: סקירה תיאורטית - מאפיינים בדפוסי המשילות החדשה
1.1. משילות ודפוס המשילות החדש
1.2. המשאבים החיצוניים
1.3. פיקוח ואחריות חברתית
פרק ב: סקירת הגוף הנחקר - המועצה האזורית מטה יהודה
פרק ג: דיון מסכם
3.1. תפקידו של המינהל הציבורי
3.2. התמודדות עם נקודות החולשה
3.3. פיקוח המועצה על השירותים שהוצאו למיקור חוץ
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המשילות הינו מושג מכליל, העוסק בתהפוכות המתחוללות בתפקידה של המדינה המתועשת וכן הופעתם של הסדרים חדשים לקביעה וליישום של המדיניות הציבורית. המשילות מעוגנת בהסדרים מוסדיים. השחקנים אשר נוטלים את המונופול, המצוי בדרך כלל בידי המדינה, על המשאבים המוסדיים, נדרשים אז לתהליכי ממשל. כלומר, באמצעות העברת האחריות בין הגורמים השונים, מספק המושג 'משילות' מסגרת תיאורטית, אשר מאפשרת את הבנתם של שינויים המתרחשים ביחסי מדינה-חברה(3).

תגים:

רשויות מקומיות · מועצות אזוריות · השלטון המקומי · מוניציפאלי · משילות · הפרטה · גלובליזציה · מינהל ציבורי · ממשל · קבלנות · אאוטסורסינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עידן המשילות החדשה והתרוקנות המדינה", סמינריון אודות "עידן המשילות החדשה והתרוקנות המדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.