היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי ערכי תרבות הניהול בארגונים בסין מאז סוף עידן מאו

עבודה מס' 064787

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעים ערכי התרבות בסין על דפוסי הניהול בארגונים שונים במדינה והשינויים שחלו בהם מאז סוף עידן מאו ועידן פתיחת השערים (הגלובליזציה).

3,565 מילים ,25 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

משנת 1949 ועד 1976 היתה סין חברה סגורה יחסית תחת שלטונו של מאו טצה טונג. בימי שלטונם של יו גו פנג ודנג קסיו פינג החלה סין לפתוח דלתות לזרים (תיירים, אנשי עסקים ומייזמים משותפים). מצב זה פתח את סין לעולם המערבי בתחומים רבים כשאחד מהם הוא תחום העסקים וכל הקשור בו (Kay & Taylor, 1997). למרות זאת שמרה סין על כמה דפוסים תרבותיים ותרבותיים-כלכליים כפי שמסביר Hofstede (1980) שתרבות נחשבת כ"תכנון קיבוצי של המחשבה" ובכך מגדירה ערכים, יחסים והתנהגויות.
אין ספק כי ערכי תרבות מהווים גורם משפיע גם על תחומים רבים, כולל התחום הכלכלי והמנהלי. סוחרים רבים הביעו את ביטחונם כי ערכים של אנשים מהווים גורם מרכזי לפעולותיהם והתנהגותם הן כאזרחים ובעיקר כצרכנים/משווקים (Chun-Tung Lowe& Corkindale, 1998) .
השאלה המרכזית בה דנה עבודה זו היא: כיצד משפיעים ערכי התרבות בסין על דפוסי הניהול בארגונים שונים במדינה והשינויים שחלו בהם מאז סוף עידן מאו ועידן פתיחת השערים (הגלובליזציה).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. השפעתם של ערכי תרבות תרבותיים על ניהול בארגון
3. מאפיינים תרבותיים מסורתיים בסין המשפיעים על דפוסי הניהול
מרחק סמכות
הימנעות מאי וודאות
גבריות-נשיות
4. השינויים שחלו בסין בעקבות פתיחת השערים בכל הנוגע לניהול
בזמן השלטון הקומוניסטי של מאו
דפוסי הניהול המקובלים
לאחר מות מאו ומדיניות פתיחת השערים
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

2. השפעתם של ערכי תרבות תרבותיים על ניהול בארגון
תרבות של מדינה או לאום משפיעה רבות על תחומי חיים שונים ביניהם על התנהגות בארגון. כאשר מדברים על תרבות הכוונה היא שפה, דת, ערכים ועמדות, מנהגים. התנהגות חברתית משובצת בתוכן וקשורה לערכים ואמונות שונים בכל ארגון (Pheng & Yuquan, 2001).
Marx (1999) טוען כי בסגנון ניהול בין תרבותי קיימים שלושה ממדים: גישת התפקיד, גישת המגמה וגישת התקשורת והייצוג. הוא מנתח תרבות כ"דרך שדברים נעשים" ומציין כי ההשפעה שיש להצלבת תרבויות דורשת מסגרת לאפשר למנהלים להבין את השונות במצבים שבין התרבויות. המסגרת מאפשרת להתמקד ולהבין את הממדים השונים שבניהול בתרבויות אחרות.

תגים:

תרבות · מסורת · מנהגים · משטר · מדינה · בייג'ין · ניהול · בינלאומי · מערב · מזרח · רחוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי ערכי תרבות הניהול בארגונים בסין מאז סוף עידן מאו", סמינריון אודות "שינוי ערכי תרבות הניהול בארגונים בסין מאז סוף עידן מאו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.