היישום אינו מחובר לאינטרנט

באיזה היקף מוכרת השביתה בשירות הציבורי?

עבודה מס' 070739

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בעיקר בזכות השביתה בשירותים חיוניים, שכן שביתות במגזר הציבורי הן למעשה לרוב השבתה של שירות חיוני.

3,878 מילים ,17 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

כיום, זכות השביתה מעוגנת בסעיף 8 לאמנה הכלכלית החברתית של האו"ם לצד זכות ההתארגנות וכדרך למימוש זכות זו(1). זכות השביתה הוכרה גם במישור הפעילות של ארגון העבודה הבין לאומי והיא נהנית מהכרה כאמור אף שהיא לא הוגדרה במפורש אף לא באחת משתי האמנות הבינלאומיות הבסיסיות המסדירות את נושא חופש ההתארגנות והמשא ומתן הקיבוצי. לב ליבה של זכות השביתה שהוכרה כזכות אדם חברתית היא איזון בין כוח המיקוח של העבודה ובין הכוח ושל ההון(2).
בתקופה שבה ישנה הכרה הן בחקיקה והן בפסיקה, על פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, התפיסה היא כי ערך העבודה איננו רק כלכלי וכי מבנה היחסים בין עובד למעביד אינם בבחינת חוזה ככל החוזים. התלות הכלכלית של העובד במעביד טומנת בתוכה סיכונים, הן במישור הבין אישיים, חברתיים, ואף לאומיים שפוגעים באופייה של הדמוקרטיה החופשית.
מכיוון שהמעביד לעולם נתפס כצד חזק יותר מהעובד הפרטני, נדרש מנגנון של זכויות הגנה. זאת מאחר שהמעביד יכול לנצל את כוחו לרעה ולשלוט בתנאי השכר, שעות עבודה ומנוחה, וכן תנאים סוציאליים.
אם כך, משפט העבודה איננו נדרש רק לעצב את תנאי העבודה בכלל המשק, אלא אף להבטיח את האמצעים בהם יוכל העובד ליישם את זכויותיו ולהשפיע על תנאי עבודתו(3).
בעבודה זו, אתמקד בעיקר בזכות השביתה בשירותים חיוניים שכאמור התזה היא, כי שביתות במגזר הציבורי הן למעשה לרוב השבתה של שירות חיוני. בנוסף, אתייחס להגבלת זכות השביתה בשירותים ציבוריים תוך התייחסות לחקיקה, לאיזונים ומנגנונים שקיימים במערכת ונראה מה המודל שהתפתח פה בישראל בהשוואה למדינות מערביות אחרות, כך שבפרקים אלה ננסה לעמוד בתרומה לשאלה, באיזה היקף מוכרת השביתה בשירות הציבורי.

תוכן עניינים:
מעמדה של השביתה בשירותים חיוניים
הגבלות ואיזונים שקיימים במערכת
עמדתו של ארגון העבודה הבינלאומי
סקירה משווה בהגבלת זכות השביתה בשירותים חיוניים
מה המודל שהתפתח בישראל?
דיון ומסקנות

קטע מהעבודה:

זכות השביתה אמנם לא הוכרה בחקיקה הישראלית כאחת מזכויות יסוד, אבל מעמדה בפסיקה הוכרה כ "זכות יסוד שאינה מעוגנת עלי ספר". אולם, המאזן לכלל ענפי המשק איננו רלוונטי בשירותים חיוניים, זאת לאור הנזק הכלכלי ההיקפי שההשבתה עלולה להביא למשק. ולכן, בסוגיה זו, כל דרישה מצד העובדים נענית על ידי הממשלה, או שכלל האזרחים משלמים את מחיר השביתה(6).

תגים:

שביתה · שירותים חיוניים · שביתות · שירות ציבורי · מגזר ציבורי · זכויות עובדים · יחסי עבודה · סכסוך עבודה · סכסוכי עבודה · ארגון עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "באיזה היקף מוכרת השביתה בשירות הציבורי?", סמינריון אודות "באיזה היקף מוכרת השביתה בשירות הציבורי?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.