היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מוכרות האובייקט לקשב חזותי

עבודה מס' 069277

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר באמצעות ניסוי בקשב חזותי שהועבר באמצעות מחשב.

4,936 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה להראות שהקשב החזותי לאובייקט מוכר הוא מהיר יותר ומתבטא בזמן תגובה קצר יותר מאשר קשב לאובייקט פחות מוכר ולמעשה יעילות החיפוש תעלה ככל שהאובייקט יהיה מוכר יותר לנבדק.
במחקר השתתפו סטודנטים לפסיכולוגיה וביצעו ניסוי בקשב חזותי שהועבר באמצעות מחשב. הנבדקים התבקשו לזהות אות מטרה בין מסיחים שמספרם השתנה בין צעדי הניסוי, אות המטרה הופיעה בחלק מצעדי הניסוי.
הניסוי הועבר בשני תנאים של מוכרות אובייקט: אובייקט מוכר ואובייקט לא מוכר ובשני תנאים של אופן חיפוש: חיפוש מקבילי וחיפוש סדרתי.
בארבעת התנאים שנבדקו נמצא כי למוכרות האובייקט ישנה השפעה שונה על זמן התגובה.
רוב הממצאים שהתקבלו תומכים בהשערת המחקר ולמעשים מראים כי מוכרות האובייקט משפיעה במידה מסוימת על הקשב החזותי ובמוכרות אובייקט גבוהה אכן יעילות החיפוש תעלה לעומת מוכרות אובייקט נמוכה. כמו כן נמצא כי גם לסוג החיפוש ישנה השפעה על הקשב החזותי, השפעה רבה בתנאי החיפוש המקבילי לעומת השפעה מועטה יותר בחיפוש הסדרתי.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. שיטה
4. תוצאות
5. דיון
6. מקורות מידע
7. נספח א' - טבלת ריכוז אפקטים

קטע מהעבודה:

Neisser, 1976)) הגדיר את הקשב (Attention) כהקצאה של משאבים לאזור מסוים בשדה התפיסתי, הקצאת הקשב תלויה במאפייני הגירוי, הסביבה והאדם.

תגים:

קשב חזותי · גירוי מוכר · גירוי לא מוכר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מוכרות האובייקט לקשב חזותי", סמינריון אודות "הקשר בין מוכרות האובייקט לקשב חזותי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.