היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובת תום הלב בחוק החברות

עבודה מס' 070734

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הדין הישראלי בתחום אחריותם של נושאי משרה ודירקטורים.

9,917 מילים ,15 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בפרק הראשון של עבודה זו נדון בתום הלב כפי שנולד אל מערכת המשפט הישראלית. נראה כיצד תום הלב השתרש בשיטת המשפט שלנו, והתחיל בתחום דיני החוזים ואט אט נכנס לנושאים השונים של המשפט הישראלי ולדין האזרחי בכללותו. בפרק זה נציג את סוג העיקרון שמהווה עקרון תום הלב, ואת הנורמה שהוא קובע, וכן כיצד בתי המשפט התייחסו אליו ופיתחו אותו מפסיקה לפסיקה וממקרה למקרה.
בפרק השני, נוכל לראות את החוק החדש משנת 1999 שהחליף למעשה את פקודת החברות. בחוק זה ניתן לראות כי המחוקק הכניס חידושים והבהרות חדשות שלא היו קיימות בפקודת החברות והאוכלוסייה נזקקה להם מאוד.
בפרק השלישי של עבודה זו, נרד לעומקו של עקרון תום הלב כפי שחל בדיני החברות. נראה כיצד דיני החוזים ודיני החברות קשורים זה בזה פעמים רבות, וכיצד עקרון תום הלב - שמהווה עיקרון חברתי - נכנס אל דיני החברות הכלכליים-עסקיים. עוד נראה כיצד בתי המשפט יישמו את העיקרון במקרים מתחום דיני החברות, ואף כיצד חוק החברות לכשעצמו מכיל סעיפים שמטילים חובת תום לב על נושאי משרה.
בפרק הרביעי נראה את החובות אשר מוטלות על הדירקטורים ונושאי המשרה מעצם היום חלק מהותי וקרדינלי בתחום דיני החברות בכלל ובתוך החברות בהם מכהנים בפרט. נראה כי חובתם העיקרית בהם חבים הדירקטורים ונושאי המשרה הם חובת האמונים וחובת הזהירות. בתוך אלו ישנם אלמנטים רבים וגם ניתן לראות כי ישנם מנגנוני בקרה ופיקוח בלתי ניתנים לוויתור, היות שהם מסייעים בשליטה על הכוח והשליטה שיש בידם של רמי הדרג בחברה.
בפרק החמישי של משפט המשווה, נשווה את חלק מהנושאים הרלוונטיים והחשובים שנדונו בעבודה זו בבחינת הדין הישראלי ונראה מה הדין האמריקאי והדים האנגלי אומרים. נוכל לראות, כי כפי שאנו מכירים ויודעים כבר מניסיון בדינים וחוקים אחרים, ישראל אוהבת לשאוב את דיניה וחוקיה מהדין האנגלי ולכן נוכל לראות כי ההיבטים השונים שהובאו שם יכולים להיות די זהים בעניינים אלו ו/או אחרים.

לבסוף נסכם את כל האמור והמובא בעבודה זו ונענה על שאלת המחקר שהובאה בעבודה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
1. חובת תום הלב
2. חוק החברות משנת 1999
3. כיצד מוחל עיקרון תום הלב בדיני החברות?
4. בעלי תפקידים ומחויבותם
4.1 הגדרה
4.2. סוג האחריות בעת ניהול מו"מ תאגידי
4.3 חובת הנאמנות מול חובת הזהירות- מצא את ההבדלים
4.4 שילובו של תום הלב
4.5 מעמדו של נושא משרה
4.6 הסתכלות מלמעלה
4.7 סעדים
אכיפה
השבה
ביטול החוזה או פיטורין
5. משפט משווה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חובת תום הלב הינה עיקרון חשוב ומהותי שמהווה חלק בלתי נפרד מהדין האזרחי. מדובר בחובה אשר צמחה מתוך דיני החוזים, אך פסקי הדין לאורך השנים הרחיבו תחולתה אל תוך המשפט האזרחי בכללותו. בית המשפט העליון קבע בשורת פסקי דין ותיקים כי עקרון תום הלב חל באופן רחב על השדה הדיוני, וכן יש להפעיל כוחות משפטיים דיוניים בדרך מקובלת ובתום לב. כשלא עשו צדדים כן, הטילו בתי המשפט סנקציות בגין הפרת עקרון תום הלב(1). פסק הדין אשר קרא את הדוקטרינה של חובת תום הלב אל תוך סדר הדין האזרחי היה פסק הדין שניתם בעניין שילה נ' רצקובסקי, אך שם נושא תום הלב הוזכר כהערת אגב על ידי השופט ברק. הוא למעשה ייבא את עקרון תום הלב לפרוצדורה האזרחית דרך סעיף 61(ב) לחוק החוזים(2) אשר מרחיב את תחולתם של ההסדרים בחוק גם לפעולות משפטיות שאינן חוזה(3).

תגים:

משפט משווה · חוק החברות · חובת הנאמנות · נושא משרה · דיני חברות · תאגידים · הרמת מסך · אחריות חברתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובת תום הלב בחוק החברות", סמינריון אודות "חובת תום הלב בחוק החברות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.