היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפלות בדין הישראלי לעומת האמריקאי

עבודה מס' 070632

מחיר: 389.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי זכות האשה על גופה לאור האיסור על הפלות בדין הישראלי ובהשוואה לדין האמריקאי.

5,186 מילים ,30 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

הפסקת הריון והפלות היינו תחום רגיש מורכב ורב פנים בשל העובדה כי בהפלה יש משום הפסקת התפתחותו של עובר חי בעל פוטנציאל להתפתח לאדם. לעיתים האישה נמצאת בשלב בחיים בו היא מרגישה כי אינה שלמה עם הריונה ומגבשת החלטה לבצע הפלה מלאכותית - ושיקוליה שמורים עמה.
מרגע זה תגלה אותה אישה כי אם אינה נכנסת היא לקריטריונים של "זכאות להפסקת הריון" היא למעשה עוברת על החוק ולא תוכל לבצע הפלה מלאכותית בשל איסור על הפסקת הריון.
הפסקות היריון יזומות הן סוגיה טעונה ומעוררת מחלוקת שכרוכות בה שאלות רבות מתחומים רבים וביניהם סוגיות רפואיות, מוסריות, אתיות ודתיות.

מצד אחד ניצבים מי שטוענים כי הפלות הן ביטוי לזכותה של האישה על גופה, ומהצד השני ניצבים מי שרואים בעובר יצור חי הזכאי להגנה על חייו ככל יצור חי אחר.
בפועל, הגבלות החקיקה על הפסקות היריון יזומות שונות בכל מדינה ומדינה. חלק מהמדינות מגבילות מאוד את האפשרות של נשים לעבור הפלה, ואילו באחרות יש מידה רבה יותר של חופש בעניין זה.
הגישה הכללית כלפי הפסקת הריון נגזרת מהגדרת מעמדו המשפטי של העובר. אם העובר הינו חסר מעמד משפטי עצמאי, והעדר מעמד לעובר מצדיק הפלה, אזי מבחינה אתית אין מקום להכריח אישה להמשיך בהריון וללדת וולד שאין היא רוצה בו מכל סיבה שהיא. לעומת זאת, אם יש מעמד משפטי לעובר, כשמעמדו של העובר הופך את הפסקת חייו להריגת יצור אנושי חי, הרי שמשמעות הפלה יזומה נושקת לסוגיה חמורה של השמדת יצורים חסרי אונים וחפים מפשע.

מטרת העבודה היא לבדוק האם הפלות, זכות לגיטימית של האם על גופה מכוח האוטונומיה, מול רצח בן אדם בפוטנציאל וקדושת החיים בראי החוק הישראלי והאמריקאי .
בעבודה זו נבדוק מהי עמדת המחוקק הישראלי והאמריקאי ואיסורו על הפסקות הריון. נבדוק את התפתחות הפסיקה בנושא ולבסוף נדבר על הועדות להפסקת הריון תפקידם השיקולים המנחים את הוועדה להתרת הפסקת הריון על כל שלבי ההיריון.
שאלת המחקר של עבודה זו הינה: כיצד באה לידי ביטוי זכות האשה על גופה לאור האיסור על הפלות בדין הישראלי ובהשוואה לדין האמריקאי.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הזכות לאוטונומיה של האישה ההרה מול האיסור על הפסקת הריון
3. חוקתיות חוק ההפלות על רקע מהפכת זכויות אדם בישראל
4. החוק הישראלי לעניין הפסקת הריון ואיסור על הפלה
5. הצעת חוק הפסקת הריון משנת 2015
6. החוק בארה"ב לעניין הפסקת הריון ואיסור על הפלה + התפתחות הפסיקה בארה"ב
7. מעמדה, סמכותה ותפקידה של הועדה להפסקת הריון להתרת הפסקת הריון
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בדרך כלל בהחלטה על הפסקת הריון יזומה- מעורבים חמישה בעלי אינטרסים: האם שמצאת בהריון, אבי העובר שבבטנה והרופא המטפל- שהם בעלי כשירות משפטית לקבל החלטות על גורל ההיריון.
העובר, אינו בעל כשירות משפטית להחליט על גורלו והמדינה באמצעות שני אורגנים שלה: הוועדה להפסקת הריון שהיא הגוף המוסמך לאשר הפסקת ההיריון ובית המשפט נדרשים לעתים להתערב בהחלטה.
ביסוד דוקטרינת ה"הסכמה המודעת" ההכרה כי האדם - במקרה דנן- האישה ההריונית הינה הבעלים על גופה והיא המחליטה מה יעשה בגופה(1).
לגבי אישה הדברים מפורשים ומעוגנים בחוק: לכל אישה זכות מלאה על גופה. אף על פי כן, אין לה זכות מוקנית להפסיק את הריונה, אלא באישור הוועדה להפסקת הריון(2).
אין חולק כי הזכות לאוטונומיה איננה נשללת מאישה הרה. נהפוך הוא, המחוקק מצהיר על זכות האישה על גופה בלא שהבדיל בין אישה הרה לאישה שאינה בהריון. הוא אף התנה את הסכמתה להפסיק את הריונה בהסכמה מודעת. אף על פי כן, משנדרש אישור הוועדה להפסקת הריון נראה כי האוטונומיה של נושאת ההיריון מוגבלת.

תגים:

פוריות · הפלה · הפלות · בריאות · גוף · נשים · אשה · זכויות אדם · הריון · הפסקת הריון · רפואה · אתיקה · מעמד העובר · עובר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפלות בדין הישראלי לעומת האמריקאי", סמינריון אודות "הפלות בדין הישראלי לעומת האמריקאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.