היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות ילדים ונוער בשוק העבודה

עבודה מס' 070629

מחיר: 389.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת זכויות הילדים והנוער בשוק העבודה.

8,516 מילים ,40 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

חוק עבודת הנוער, התשי"ג- 1953, קובע את תנאי ההעסקה של בני הנוער, ובהם גיל ההעסקה והמועדים והשעות שבהם מותר להעסיק אותם, כמו כן החוק מגדיר את תקנות שכר מינימום, מגדיר את תנאי תשלום השכר וכו'. חוקים אלו בין היתר באים להגן על אשר להם נחשפים בני הנוער בעת חופשת הקיץ. בני הנוער חשופים לעוולות רבות ורשלנות מצד מעסיקיהם אף לפגוע בהתפתחותם הפיזיולוגית.

שאלת המחקר: מהם זכויות הילדים והנוער בשוק העבודה
עבודה זו בין היתר תעסוק במניעת ניצול והגנה על בני נוער בהעסקתם, החקיקה בנושא זה והחוקים וזכויות אשר ניתנות לילדים, בנוסף נסקור את היקף בני הנוער העובדים והמגמות לאורך השנים. פסקי דין בגוון עוולות יעלו בעבודה זו ויסקרו את הפסיקה בנושא. עבודה זו עוד תדון במשפט משווה לאורך השנים והמצב היות מדינות שונות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. חוק עבודת הנוער
2.1 הסדרי החקיקה
2.2 גיל העבודה
2.3 שעות העסקת ילדים ונערים
2.4 שכר מינימום
2.5 תנאים נוספים
3. ילדים נוער בשוק העבודה
3.1 אכיפת חוקי העבודה
3.2 ניצול בני נוער בשוק העבודה והפרת זכויותיהם
4. משפט משווה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח

קטע מהעבודה:

עוד משחר הקמת מדינת ישראל, ישראל דגלה באופי סוציאל דמוקרטי בכמה ממישורי החקיקה דאז. כפועל יוצא המדינה והשלטונות המקומיים דאגו לזכויות העובדים ותנאי העסקה ראויים וראו צורך בהגנה על עובדים בפני תניא העסקה מנצלים. על אף כי זכויות העובדים אינם מעוגנות בחוק , חובתה של מדינת ישראל להגן על זכויות אלו וזאת מתוקף "זכויות כלכליות וחברתיות"(1966) ועל פי זכויות לאמנה בדבר זכויות הילד אשר הועלתה ע"י האו"ם בשנת 1990 (1).
החוקים המהותיים אשר נחקקו בנוגע להעסקת ילדים ובני נוער הם : חוק עבודת הנוער, התשי"ג - 1953 וחוק החניכות, התשי"ג 1953, חוקים אלו מהווים מסגרת חוקתית לתנאי העסקת העובדים בגילאים אלו ותכליתו העיקרית של החוק הינה הגנה על קטינים העובדים בעבודות מגוונות בפני ניצול בידי מעסיקיהם. בחוקים אלו נקבעו התנאים להעסקת העובד.

תגים:

שוק העבודה · פסיקה · חוקים · משפט משווה · נוער · עובדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות ילדים ונוער בשוק העבודה", סמינריון אודות "זכויות ילדים ונוער בשוק העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.