היישום אינו מחובר לאינטרנט

קאנט ומכניקת הקוואנטים

עבודה מס' 070613

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תרומתה של הדוקטרינה הקאנטיאנית אודות הזמן והמרחב כחושים להסבר המכניקה הקוואנטית.

1,354 מילים ,7 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

פילוסופים תמיד מצאו עניין רב בטבעו של המרחב, הזמן, המציאות וסיבתיות. אחד הבולטים אשר התמודד עם הסוגייה היה קאנט, אשר לפני כמאתיים שנה הגה את ההבחנה בין הדברים באופן שבו אלה נתפסים בעינינו, כלומר, האופן שבו אלה מוצגים במרחב והזמן, לעומת הדברים לכשעצמם, אשר אינם קשורים לתפיסותנו באמצעות חושנו. בהקשר זה, לפי הבחנתו זו של קאנט, גם המרחב והזמן- אלה הן צורות של חישה ואמצעי התיווך בין העולם הפנימי שלנו לבין העולם החיצוני לנו. בהתאם לכך, גם הזמן וגם המרחב אלה הם מרכיבים נתונים ומובנים (a priori) במערכת הקוגניטיבית התפיסתית של האדם, והינם חלק מכליו של האדם. על כן, המרחב והזמן הינם קשורים לאדם התופס את המרחב ולא חלק מהעולם החיצוני אותו האדם תופס.

קטע מהעבודה:

בתיאוריית היחסיות, מדידת הזמן תלויה במערכת הייחוס. הזמן יכול להתכווץ, אך האם הוא יכול להיות מומר? זה תלוי במהירות. גוף חומרי אמנם איננו יכול להשיג את מהירות האור, אך התיאוריה איננה גורעת מהאפשרות שישנם חלקיקים כלשהם אשר יכולים תמיד לנוע מהר יותר מהאור. לקיומם של חלקיקים כאלה, מהירים יותר ממהירות האור, אשר מכונים טקיונים (tachyons) טרם נמצאו הוכחות אמפיריות, אך ניתן לדמיין מערכת מרחב וזמן, בה ניתן יהיה הן לנוע מהר יותר מהאור, והן לנוע אחורנית בזמן. מבחינה זו, טקיונים ומכונות זמן הינן מקבילות מבחינת תיאוריית היחסות.

תגים:

זמן · מרחב · שרדינגר · פיזיקה · פיסיקה · מציאות · תפיסה · התבונה הטהורה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קאנט ומכניקת הקוואנטים", סמינריון אודות "קאנט ומכניקת הקוואנטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.