היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת הקוואנטים כאישוש לאפיסטמולוגיה של קאנט

עבודה מס' 065376

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מרכיבי היסוד באפיסטמולוגיה הקאנטיאנית ולאחר מכן בחינת טבעה "המוזר" של תורת הקוואנטים.

4,709 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הניסוח המתמטי של תורת הקוואנטים מספק תחזיות מדויקות להפליא אך בה בעת אינו מציע תמונת עולם, בניגוד לתיאוריות רבות בפיזיקה שכן עושות זאת. נראה כי תורת הקוואנטים עוסקת רק במה שאנו יכולים לומר על תצפיות, על ניסויים ועל תחזיות, אך אינה נוגעת ב"עצמים שמאחורי התופעות".

החלוקה הזו, בין "עולם התופעות" ל"עולם העצמים", נובעת מטבעה של תורת הקוואנטים ודומה להפליא לתורה פילוסופית שקדמה לה ב-150 שנים לפחות - תורת ההכרה של עמנואל קאנט, המציעה תפישה חדשנית אודות הידע והאפשרויות להכרת העולם.

תחילה אסקור את מרכיבי היסוד באפיסטמולוגיה הקאנטיאנית ולאחר מכן אעמוד על טבעה "המוזר" של תורת הקוואנטים; בתוך כך, אנסה להראות כי תורת הקוואנטים המודרנית מהווה מעין אישוש (חלקי או מלא) לאפיסטמולוגיה של קאנט.

תוכן עניינים:
1. האפיסטמולוגיה של קאנט
1.1 ביוגרפיה
1.2 "אסתטיקה": חושים, מרחב וזמן
1.3 "אנליטיקה": שכל וקטגוריות
1.4 עולם התופעות והעולם כשהוא-לעצמו
2. מכניקת הקוואנטים
2.1 קלאסי מול קוואנטי
2.2 המטריצות של הייזנברג
2.3 הגלים של שרדינגר
2.4 הקומפלמנטריות של בוהר
3. עצמים ותכונות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1.1 ביוגרפיה (1)
עמנואל קאנט (Immanuel Kant) נולד ב-22 באפריל 1724 בעיירה קניגסברג בפרוסיה (כיום רוסיה), והתעניין בתיאולוגיה, בפילוסופיה, במתמטיקה ובפיזיקה. לאחר סיום חוק לימודיו באוניברסיטה המקומית בשנת 1746, החל לעבוד כמורה פרטי וכמחנך במשפחות אצילים בעיר.
בשנת 1755 הפך למרצה (דוצנט) לפיזיקה, למתמטיקה ולגיאוגרפיה באוניברסיטת קניגסברג, ובשנת 1770 נתמנה לראש הקתדרה ללוגיקה ולפיזיקה. לאחר מכן שימש גם כרקטור האוניברסיטה ובשנת 1796 פרש מן ההוראה. קאנט המשיך לכתוב כמעט עד ליום מותו, ב-12 בפברואר 1804.
---------------------------------------------------------------------
1. Routledge Encyclopedia of Philosophy: http://www.rep.routledge.com/article/DB047
הספרייה הווירטואלית של מט"ח: http://lib.cet.ac.il

תגים:

המדע · הפיזיקה · עמנואל · פילוסופיה · קאנט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת הקוואנטים כאישוש לאפיסטמולוגיה של קאנט", סמינריון אודות "תורת הקוואנטים כאישוש לאפיסטמולוגיה של קאנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.