היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת אסטרטגיה שיתופית על היתרון התחרותי

עבודה מס' 070571

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה השפעת ביצוע אסטרטגיות שיתופיות על היתרון התחרותי של חברות?

8,049 מילים ,30 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בעוד הנתונים המאקרו כלכליים מצביעים על האטה בפעילות העסקית והכלכלית בעולם וכפועל יוצא גם בארץ, אטען כי התחזיות של מרבית הפרשנים עגומות ואף קודרות וגורסות כי אנו בעיצומו של מיתון ארוך טווח ואף לטענת אחדים מהם, מיתון אשר בעוצמתו עשוי להזכיר את תקופת השפל הגדול משנות ה-30 של המאה הקודמת.
פרופסור מייקל פורטר מאוניברסיטת הרווארד, הנחשב לגורו ופורץ דרך בתחום האסטרטגיה התחרותית, מאמין כי תקופה זו של אי ודאות וחוסר יציבות עשויה להוות הזדמנות ונקודת מפנה עבור חברות רבות - זאת בתנאי שיאמצו את האסטרטגיות הנכונות.
"בתקופות קשות מעין אלו, הצלחה תחרותית עצומה היא ברת השגה. בתקופות מעין אלו חברות יכולות לשנות את המיצוב והמעמד שלהן בשוק. בתקופות מעין אלו, חברות מובילות עשויות להפוך לנגררות וחברות נגררות עשויות להפוך למובילות בשוק - הכול פתוח והקיפאון, המאפיין את השוק בתקופות בעלות רמת ודאות גבוהה בטווח הקצר, מפשיר".

ניתן להניח כי תצורות שונות של בריתות אסטרטגיות התפתחו באופן דרמטי דווקא בעשורים האחרונים. אטען כי בתעשיות רבות בארה"ב ובאירופה, בריתות הן כיום מרכיב ליבה אסטרטגי ונשק תחרותי -הגנתי. בריתות אסטרטגיות שינו מהותית את התבנית התחרותית בשווקים מקומיים ובינלאומיים רבים, מתחרות מסורתית של חברה מול חברה, לתחרות מבוססת-ברית של רשת מול רשת.
Holmberg (2009)& Cummingsמציינים, כי יותר משליש מההכנסות של אלפיים מהחברות המצליחות בארה"ב ובאירופה מגיע מבריתות. אולם, החברות אשר בחרו באסטרטגיה השיתופית ניצבות בפני פרדוקס אמיתי. מחד, החברות עוסקות במספר רב של שיתופי פעולה, על מנת להאריך את היתרון התחרותי והצמיחה, ע"י הגברת היעילות וכוח השוק שלהן, השגת גישה למשאבים וליכולות קריטיות חדשות וכניסה לשווקים חדשים. מאידך, מציגות אותן חברות שיעורי הצלחה נמוכים. מחקרים מראים כי 30-70 % משיתופי הפעולה נכשלים. לעניינינו, מסתיימים ללא השגת המטרות של החברות השותפות או כאשר הם לא ממשיכים לספק את היתרונות התפעוליים והאסטרטגיים שאותם קיוו לספק, (Kale & Singh, 2009).

שאלת המחקר: מה השפעת ביצוע אסטרטגיות שיתופיות על היתרון התחרותי של חברות?
המשתנה התלוי: יתרון תחרותי
המשתנה הבלתי תלוי: שימוש באסטרטגיה שיתופית.
השערת המחקר: יישום נכון של יתרונות האסטרטגיה השיתופית ובחירת התחום הנכון לשיתוף עם השותף הנכון, יכולים להעלות את ערך החברה מול מתחריה, כתוצאה מכך מושפע היתרון התחרותי של החברה בשוק תחרותי.
שיטת המחקר לעניינינו, הינה שיטת מחקר תיאורטית וסקירת הספרות תתמקד במאמרים, מחקרים ונתונים סטטיסטיים, הרלוונטיים לנושא.
בחלקה הראשון של העבודה אציג את תנאי התחרות שעמה מתמודדת החברה במאה ה-21. בהמשך אפרט מהי אסטרטגיה שיתופית, סוגיה, כיצד והיכן ניתן ליישמה, וכן אפרט מה הם הגורמים השונים המשפיעים על הצלחתה או כישלונה של אסטרטגיה דנן, וכיצד היא משפיעה על החברות השותפות בה?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התמודדותה של חברה בסביבה תחרותיות
3. אסטרטגיה שיתופית
3.1 אסטרטגיה שיתופית- הגדרה
3.2 סוגים של שותפות אסטרטגית
3.3 אסטרטגיות שיתופיות ברמת התאגיד
3.4 גורמים המשפיעים על הצלחתה או כישלונה של אסטרטגיות שיתופיות
3.5 השפעת אסטרטגיה שיתופית על חברות
4. המשתנה התלוי - יתרון תחרותי
4.1 יתרון תחרותי בחברות
4.2 מודלים למדידת יתרון תחרותי
5. דיון בשאלת המחקר
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשית אטען כי המהות של בניית אסטרטגיה הוא ההתמודדות עם התחרות. ניתן לראות את התחרות בפרספקטיבות שונות, לדוגמא: צרה ופסימית. אוסיף כי התחרות היא לעולם אינה מקרית. אטען כי במאבקה של החברה על פלח שוק, ישנם מס' כוחות תחרותיים מעבר למתחרים הקיימים, כגון: לקוחות, ספקים, מתחרים פוטנציאליים חדשים ששואפים להיכנס לשוק וכן מוצרים תחליפיים. התחרות בשוק תלויה ב- 5 כוחות, שיצוינו בהמשך (Porter, 1980). העוצמה הכוללת של כוחות דנן, היא הקובעת את פוטנציאל הרווח של התעשייה. ניתן לומר כי ישנן תעשיות בהן התחרות קשה ופוטנציאל הרווח נמוך, וישנן תעשיות בהן יש מקום לרווחיות גבוהה. בשוק משוכלל כלכלית, התחרות לא מרוסנת וקל למתחרים חדשים להיכנס. שוק מעין זה, מציע כמובן רווחיות נמוכה בטווח הארוך. ככל שהכוחות חלשים יש הזדמנות טובה יותר לביצועים טובים יותר. המטרה האסטרטגית של חברה היא למצב את עצמה בתעשייה כך שתוכל להגן על עצמה בצורה מיטבית נגד הכוחות התחרותיים או כך שתוכל להשפיע עליהם לטובתה. התמודדות עם הכוחות התחרותיים, מחייבת ניתוח מעמיק של מקורות הכח כך, למשל: מהו הגורם לתעשייה להיות חשופה למתחריה החדשים או מה קובע את כח המיקוח של הספקים? אטען כי ידיעה של מקורות הכח מספקת את הבסיס לגיבוש אסטרטגיה ודרכי פעולה. הידיעה מאירה את הכוחות והמגבלות של החברה ומבהירה היכן יניבו שינויים אסטרטגיים תמורה מקסימלית, ואיזה מגמות התפתחות יהיו הכי משמעותיות כהזדמנויות עסקיות (Porter, 1980).
כפי שנטען לעיל, מצב התחרות בתעשייה מסוימת תלוי בחמישה כוחות בסיסיים:

תגים:

ניהול אסטרטגי · יתרון תחרותי · תחרות · שיתופיות · ביצועים · סביבה עסקית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת אסטרטגיה שיתופית על היתרון התחרותי ", סמינריון אודות "השפעת אסטרטגיה שיתופית על היתרון התחרותי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.