היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגמישות התעסוקתית והנטייה מינית על רמת העניין של נשים במקצועות יוקרתיים

עבודה מס' 070546

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלון דיווח עצמי.

4,307 מילים ,4 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השאלה המרכזית בה עוסק מחקר זה היא מדוע נשים מביעות עניין במקצועות בעלי סטאטוס נמוך. מטרת המחקר לבחון את השפעתם של גמישות המקצועות והנטייה המינית על ההחלטות המקצועיות בקרב נשים. לצורך המחקר נבנה שאלון דיווח עצמי בשני נוסחים שמדד את רמת העניין במקצועות יוקרתיים בעלי גמישות גבוהה או נמוכה עבור כלל הנשים וביחס לנטייתן המינית של הנבדקות. במחקר השתתפו 90 נשים, מתוכן 20 נשים הומוסקסואליות. השערות המחקר לא אוששו באופן מובהק, נמצא כי נשים לא מביעות עניין רב יותר במקצועות יוקרתיים בעלי גמישות גבוהה מאשר בכאלה בעלי גמישות נמוכה. בנוסף, לא נמצא כי נשים הומוסקסואליות מביעות עניין רב יותר במקצועות יוקרתיים בעלי גמישות נמוכה מאשר נשים הטרוסקסואליות. ממצאי המחקר עולים במסגרת מגבלות המחקר הנוכחי, אך לא מפחיתים מחשיבותם של גורמים אלה ודורשים מחקרים נוספים בתחום שעשויים להוביל לממצאים חדשים.

קטע מהעבודה:

העיסוק והמודעות בנושאי מגדר ושוויון בין המינים בהיררכיה התעסוקתית עלה על סדר היום במחקר האקדמאי פעמים רבות. מסקירת מצבן של נשים בשוק העבודה בימינו, עולה כי עדיין ישנם פערי שכר בין נשים וגברים, וכי קיים קושי רב עבור נשים להתקדם לעבר משרות נחשקות ויוקרתיות (Misty & Bowman, 2008). מרבית הסיבות המוצעות להסברת פערים אלו, מושתתות על הטענה כי למרות הקדמה במאה ה-21, המציאות המודרנית עודנה בעלת סממנים פטריארכליים בולטים. האפליה המגדרית הוצגה ואף הוכחה כגורם העיקרי לפערים בין נשים לגברים בשוק העבודה. נשים ככלל, מתמודדות עם אתגרים רבים בבואן לקבל החלטות בנוגע למסלול הקריירה שלהן. מגיל צעיר הן עוברות תהליכי חברות בסביבה שבה הן מתפתחות אשר מכוונים ומעודדים אותן להעניק חשיבות לשיקולים משפחתיים. המסר הינו ברור, בחירה בפיתוח קריירה תבוא לרוב על חשבון התפקוד כאם ולהפך. על אף כניסתן ההדרגתית של נשים לשוק העבודה וההתקדמות בתחום זה, שכרן הממוצע של נשים נמוך משמעותית מזה של גברים ותקרת זכוכית איתנה עדיין קיימת (שם).

תגים:

נשים · קריירה · משפחה · מקצוע · תעסוקה · מגדר · להטב · לסביות · הומוסקסואלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגמישות התעסוקתית והנטייה מינית על רמת העניין של נשים במקצועות יוקרתיים", סמינריון אודות "השפעת הגמישות התעסוקתית והנטייה מינית על רמת העניין של נשים במקצועות יוקרתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.