היישום אינו מחובר לאינטרנט

בריונות והעלבות ברשתות החברתיות (מוסר בעסקים)

עבודה מס' 070527

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התופעה ובחינת אחריותן המוסרית של החברות המפעילות את הרשתות.

6,713 מילים ,9 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

לאחרונה אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של שימוש ברשתות חברתיות. רשת חברתית היא מבנה חברתי המורכב מקבוצה של מספר גורמים חברתיים כגון מוסדות ממשלתיים, גופים פרטיים או אנשים המקיימים ביניהם מערכת של קשרים דו-סטריים בעוצמות שונות.
מאז התפתחות האינטרנט בסוף המאה ה-20, החלו להיווצר רשתות חברתיות מקוונות בעולם הדיגיטלי. רשתות חברתיות מהוות נושא לעניין ומחקר לסוציולוגים, אנתרופולוגים, פסיכולוגים, חוקרי ארגונים, חוקרי תקשורת, מערכות מידע, מנהל עסקים ועוד.
רשת חברתית מקוונת מורכבת מייצוג של כל משתמש (לרוב דף פרופיל שלה או שלו).
הקשרים החברתיים שלה או שלו ( לרוב קישורים לדפי פרופיל של משתמשים אחרים), ומגוון שירותים נוספים המשתנים מרשת חברתית מקוונת אחת לאחרת. רוב הרשתות החברתיות המקוונות מאפשרות למשתמש בהן לתקשר אלה עם אלה דרך האינטרנט באמצעים כמו דואר אלקטרוני או מסרים מידיים, וכן לבצע שיתוף של מדיה כמו תמונות או וידאוblogging), דירוג תוכן משתמשים באמצעים כמו כפתור Like ) והפצת תוכן ששיתפו משתמשים אחרים.
ברשתות חברתיות נוצרים קבוצת אינטרסים שיתופיות על בסיס תחביבים, היכרויות קבוצות לימוד ועוד, בה הודעה או פרסום של כל פרט בקבוצה נחשף לכלל חברי הקבוצה.
דוגמאות לרשתות חברתיות מקוונת פופולריות ברחבי העולם הן פייס בוק, גוגל, LinkedIn, Instagram , Pinterest, Vine, tumbler , twitter ועוד.

גם בני נוער וילדים משתייכים כיום יותר ויותר לרשתות חברתיות רבות ומכאן גם חשופים לסכנות החמורות של הטרדות, בריונות ותכנים לא ראויים המופצים ברשתות אלו, ולא רק על ידי זרים או מבוגרים, אלא גם ובעיקר על ידי בני גילם. כ-92 אחוז מהילדים בגילאי 12-17 מתחברים לרשתות החברתית על בסיס יום יומי וכתוצאה מכך חשופים להטרדות בריונות והעלבות ברשתות החברתיות.
צורת ההטרדה באינטרנט, כמו בחיים, שונה אצל בנים ובנות. אצל בנות שכיחים יותר המקרים של נידוי. למשל, ילדה מעלה תמונה שלה לפייסבוק, כמה חברות לא אוהבות את התמונה, ותוך דקות הן מפרסמות בפייס בוק תגובות מעליבות ופוגעות. בהמשך זה עלול להתפתח לחרם של הכיתה ואף של השכבה על אותה ילדה. יש מקרים שבנות משמיצות בפייס בוק בת אחרת ורוצות לפגוע בה מתוך קנאה.
הבנים, לעומת זאת, נוטים להציק לילדים שהם חלשים יחסית או חריגים. זה יכול להתבטא ביצירת דפים מזויפים אחד על השני או העלאת תמונות שעברו שינוי בצורה שתפגע באחר, לעתים הילד המוכה, הסובל, ינקום בחזרה דרך האינטרנט, שבו הוא מרגיש יותר בטוח, ויפגע באחרים.
תופעה זו של הטרדות באינטרנט, שלצערנו הולכת ומתפשטת, מחולקת בעיקר לארבעה קטגוריות עיקריות.
1. בריונות ברשת - הכוונה להפצה מכוונת של מידע מוטעה או עוין על אדם אחר.
2. כישלון ביצירת קשר ברשתות החברתיות (לא מכניסים ילד לקבוצה), דבר המקצין בעיות כמו בידוד חברתי.
3. חשיפה לתכנים לא נאותים - עלולים להשפיע על דימוי הגוף ולעודד התנהגויות מסוכנות.
4. SEXTING שליחת מסרים מיניים ותמונות עירום.
לתופעה של אלימות (violence) והעלבות (shaming) ברשתות החברתיות שבאינטרנט יש שם באנגלית Cyberbullying, שמעיד על התרחבות התופעה ומודעות לתופעה מצד כלל האוכלוסייה והגופים הממסדיים.

שאלת המחקר עליה ארצה לענות היא "האם העדר צנזורה ברשתות החברתיות מוסרית". כלומר מדוע מנהלי הרשת לא יפעילו צנזורה ויסננו תכנים פוגעניים ובכך ימנעו את תופעת האלימות ברשתות.
צורת המענה לשאלה תהיה באופן הבא: אבדוק האם יש פעולות אשר מנהלי הרשתות החברתיות ועובדיהם יכולים לעשות למניעת תופעת הבריונות ברשת החברתית, ואם אמצא פעולות כנ"ל אבדוק האם פעולות התערבות אלו הם מוסריות או לאו.
במבט ראשון נראה כי חברות המספקות שירותים של רשת חברתית פעולות באופן לא מוסרי, החברות שמודעות לאלימות ולבריונות ולתוצאות הכואבות (אף יותר מן האלימות המסורתית שהתרחשה בחצר האחורית של בית הספר) אשר מתרחשים "בזירה" אותה הם בנו, זירה ללא שום הגבלה או חוקים בה ניתן להציק, "לסגור חשבון", להתנקם להשפיל ועוד.
תופעת הבריונות מתרחשת ללא שום צנזורה או ביקורת או ניסיונות למניעת תופעת הבריונות מצד החברות המספקות את השירות ואשר מרוויחות ממנו הון אשר מדרג אותן כחברות המובילות בכלכלה העולמית.
נראה כי החברות הנ"ל אף נהנות מן הזירה האלימה אותה יצרו המושך אליו צופים סקרנים (משתמשים חדשים) אשר עוקבים בהתגוששות הפומבית ברשת ( כתחליף להתגוששויות בזירות אחרות בהן צפו בעבר ) ובכך מגדיל את רווחיות החברה.
החברות, כך נראה, אינן פעולות באופן מוסרי, דואגות לרווחים שלהן בלבד תוך הזנחה של תופעות הלוואי החמורות אשר גורם השירות אותו הן מספקות, ואף נראה כי נהנים מן הבריונות שברשת אשר מגדיל את מספר המשתמשים ברשת מתוך סקרנות בצפייה בהתגוששויות שברשת ובכך בצורה ישירה מגדיל את רווחי החברה, כך שיש להם אינטרס להיות לא מוסריים.
אבדוק המוסריות בהתאם לכלים אותם למדנו בקורס ואנסה להגיע למסקנה ברורה יותר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - בריונות והעלבות ברשתות החברתיות והשפעתן על ילדים ובני נוער
פרק 2 - פעולות למניעת אלימות ברשתות החברתיות
פרק 3 - האם חברות הרשתות החברתיות בהעדר צנזורה ופיקוח פועלות באופן מוסרי
סיכום - מענה על שאלת המחקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המודל הראשון הוא מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות בארגון.
בשלב הראשון אציג את הבעיה המוסרית. עם התפתחות רשת האינטרנט, החלו להתפתח במקביל רשתות חברתיות אשר מחברות אנשים בעלי אינטרסים משותפים של לימוד, חברה או כל שיתוף או תחביב אחר. אחת מתופעות הלוואי של הרשתות החברתיות הייתה גם הצקות ובריונות בין משתמשים ברשת כלפי חבריהם. ההצקות פגעו קשות בילדים ובני נוער אף יותר מן ההצקות והבריונות המסורתית "בחצר בית הספר" והשאלה היא מה חברות המספקות את שירותי הרשת החברתית יכולות לעשות על מנת להתמודד עם התופעה.
כמות ההצקות ברשתות מתגברת וגוררת אחריה אלימות נוספת והינה ככדור שלג מסוכן, בה נערים שנתקלים בבריונות כלפיהם מחזירים גם כן באלימות.

תגים:

מוסר בעסקים · מוסר · רשתות חברתיות · אלימות · בריונות ברשת · אינטרנט · פייסבוק · טוויטר · אינסטגרם · אחריות · הצקות · שיימינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בריונות והעלבות ברשתות החברתיות (מוסר בעסקים)", סמינריון אודות "בריונות והעלבות ברשתות החברתיות (מוסר בעסקים)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.