היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת קבלת החלטות בפרוצדורה רפואית

עבודה מס' 070484

מחיר: 1,099.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מערכת קבלת החלטה מבוססת לוגיקה עמומה לניתוח אפנדיציט.

9,856 מילים ,16 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

ישנה בעיה באבחון דלקת התוספתן מכיוון שהתסמינים - כאבי בטן, כאבים בתנועה, הקאות, שלשולים, אינם ייחודיים לדלקת תוספתן ולא תמיד מופיעים. תסמינים אלה לעיתים קרובות מפורשים באופן שגוי ע"י הרופאים ולמרות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת לא ניתן לאתר את דלקת התוספתן בוודאות.
הפרויקט שאנחנו מציגים מובא כמחקר בתחום תהליך קבלת החלטות בתחום הרפואה בניתוח אפנדיציט תוך כדי התייחסות למרכיבים ולמשפיעים השונים , על מנת לקבל מערכת תומכת החלטה אשר תסייע למצוא את ההחלטה האופטימאלית והטובה ביותר מתוך האפשרות הקיימות.

מטרת הפרויקט היא לחקור את תהליך קבלת ההחלטה בניתוח אפנדיציט תוך כדי חישוב הערכת מצב המטופל, הצוות הרפואי והכלים הנדרשים לניתוח ולהציע מודל למערכת התומכת בתהליך באופן שנקבל החלטה נכונה ואמיתית על סמך המרכיבים והמשפיעים השונים ולהפחית טעויות מסוג א' וכן טעויות מסוג ב'. משימה חשובה זו ביצענו בעזרת הבנה יסודית של תהליך קבלת ההחלטה כפי שנעשה כיום, סקירה של ספרות בעניין במאגרי מידע שונים, ביניהם האתר המדעי Science Direct, בניה של מערכת תומכת החלטה המבוסס על האלגוריתם המתמטי של Fuzzy Logic ובהמשך תוכנת מחשב לערוך מבחני סימולציה לאשש את אמינות המודל.

השיטות והדרך לבצע מטרות אלו:
1. איסוף נתונים מגורמים שונים: מנהל המחלקה הכירורגית,רופא מנתח,אחיות, סניטריים וכו' בהדרכת ובהכוונת המנחה.
2. סינון הנתונים הרלוונטיים,עריכתם וניתוחם.
3. תכנון המודל: קביעת הרכיבים והפרמטרים.
4. שימוש בלוגיקה עמומה :בניית המשוואות וטבלאות החלטה.
5. בניית תוכנת עזר למציאת ההחלטה הטובה ביותר.
6. ביצוע validation לבדיקת התאמת המודל ואמינותו ביחס למצב הקיים.

תוכן עניינים:
תקציר ומטרת הפרויקט
abstract.
רשימת גרפים וטבלאות
מבוא
ספרות ורקע תיאורטי
בניית המודל
יישום המודל הלכה למעשה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים (קובץ נפרד)

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מערכת מומחה, וכפי שמופיע בספרות: Expert System, הינה מערכת הבנויה כתוכנה, ומדמה תהליכי מחשבה של אדם מומחה בתחום מסוים. לעיתים השימוש במערכת מומחה נעשה בעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית. מערכת מומחה מאפשרת בד"כ לפתור בעיות מורכבות, או לסייע לאנשים העוסקים בתחומים אלו ע"י מתן ייעוץ בתחום, בעזרת מומחה המשתמש במודל סימולציה של תהליך קבלת החלטות בעזרת מומחה אנושי.
את המערכת המומחה בונים בד"כ ע"י עצים היררכיים של תהליכים. על המערכת לדעת מה מתרחש במוחו של אדם העוסק באפליקציה מקבילה לזו של המערכת, ולדמות פעולה זו על מנת להגיע לקבלת החלטות.

תגים:

רפואה · רפואי · קבלת החלטות · מערכות מומחה · לוגיקה עמומה · שיטת פאזי · ניתוח · הנדסה · טכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת קבלת החלטות בפרוצדורה רפואית", סמינריון אודות "מערכת קבלת החלטות בפרוצדורה רפואית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.