היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזרעה מלאכותית במשפט העברי

עבודה מס' 070462

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזרעה מלאכותית הטרו לוגית והזרעה מלאכותית הומו לוגית בהיבט המשפט העברי

1,896 מילים ,3 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בחיבור זה אסקור את עמדת המשפט העברי ופוסקי ההלכה לעניין הליך הזרעה מלאכותית הטרו לוגית, הזרעה על ידי זרע של אדם זר והליך הזרעה מלאכותית הומו לוגית, הזרעה על ידי זרע של בעלה של האישה.
אציג בקצרה את ההתפתחות של הליך זה על ציר הזמן, אמנה מספר סוגים של היווצרות הריון ללא קיום מגע מיני, אציג את הנימוקים בעד ונגד הכרה באבהות של תורם זרע בהליך שכזה מבחינת המשפט העברי, אציג גישות מקלות יותר ופחות של פוסקים שונים להליך הזרעה מלאכותית על ידי זרע מתורם זר ולבסוף אסביר מהי עמדת הפוסקים השונים בנושאי ייחוס הוולד ומעמדו והפריה לאחר מותו של אדם.

תוכן:
מבוא
הזרעה מלאכותית מזרע הבעל - הזרעה הטרו לוגית
הזרעה מלאכותית מזרע תורם זר - הזרעה הטרו לוגית
גישתו המקלה של הרב פיינשטיין במאה ה-20
ייחוס ולד ומזונותיו
הפריה לאחר מיתה
סיכום

קטע מהעבודה:

השימוש בהזרעה מלאכותית בכלל ובהזרעה מלאכותית מזרע הבעל (AIH) בפרט, הם הליכים חדשים למדי. המקור הקדום ביותר לקיום הריון ללא יחסי מין באמצעות חדירת זרע של מתווך חיצוני מצוי בתלמוד הבבלי, המקבל אפשרות כי בתולה נכנסה להריון לאחר רחצה באמבטיה, לתוכה הטיח קודם לכן גבר את זרעו. מאות שנים לאחר מכן, ניתן למצוא בספרות הרפואית הכללית התייחסות לאפשרות כזו של כניסת אישה להריון ללא קיום יחסי מין. במאה ה-17 כבר החלה הסתייגות רפואית מאפשרות זו.

תגים:

משפט עברי · הזרעה מלאכותית · הריון · לידה · ילודה · הורות · הלכה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזרעה מלאכותית במשפט העברי ", סמינריון אודות "הזרעה מלאכותית במשפט העברי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.