היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצירתיות ופתולוגיה באישיותו וכתביו של פנחס שדה

עבודה מס' 070437

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ע"פ DSM

10,367 מילים ,44 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

פנחס שדה היה דמות סוערת, צבעונית ושרויה במחלוקת. כפי העולה מן הספרות הוא לא אובחן בימי חייו ואף בז לפסיכולוגים ופסיכיאטרים כפי שמתואר בספרו "החיים כמשל" (שדה, 1984). עם זאת, מכריו מרמזים כי בהחלט היו לו מאפיינים פסיכופתולוגיים. לדוגמא, ידידו אהוד בן עזר העיד עליו: "היחיד שחי כאן נכון הוא פנחס שדה, והוא מטורף כאדם וגאון כסופר" (בן-עזר, 2002). אם כן, שאלת המחקר היא: מה היתה האבחנה של פנחס שדה לו ניאות ללכת לפסיכיאטר, האם מדובר בהפרעה אחת בלבד, או שמא מדובר בקווים מתונים של הפרעה?

תוכן העניינים:
פרק 1 : ההשקפה הקונספטואלית על סוגיית הקשר בין תחלואה נפשית ויצירתיות אמנותית
פרק 2: הצגת האמן
2.1 תחום עיסוקו, חשיבותו והשפעתו
2.2 תולדות חייו ותולדות התחלואה הנפשית
פרק 3: התרשמות אבחנתית
ניתוח אישיותו ע"פ DSM
מאפיינים קשורים התומכים בדיאגנוזה ע"פ DSM:
אבחנה מבדלת ע"פ DSM-IV-TR :
מבנה אישיותו
סיכום - השפעת התחלואה על היצירתיות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאלת הקשר בין תחלואה נפשית ויצירתיות אומנותית הועלתה כבר בתקופתם של אריסטו ואפלטון (Carson, 2014). באחת מן הבעיות בהן עסק, problem xxx" , אריסטו תוהה כיצד קורה הדבר כי מי שהפך בולט בפילוסופיה, פוליטיקה, שירה או אומנות, הוא גם מלנכולי? (ברגמן, 2014). אריסטו הבדיל באופן מובהק בין מלנכוליה קלינית (הקשורה לחולי נפשי) לזו הקשורה ליצירתיות ולהשראה. הוא התבסס על תורת המ�רו�ת, הסוברת כי לאדם יש ארבע מרות, ועודף או חוסר באחת מהן גורם לכל התחלואות. לפי גישה זו, "המרה השחורה" מייצגת את המזג המלנכולי (ברגמן, 2014).

תגים:

פסיכופתולוגיה · אבנורמלית · פסיכיאטריה · DSM · אבחון · פנחס שדה · הגאון המטורף · ספרות · אמן · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצירתיות ופתולוגיה באישיותו וכתביו של פנחס שדה", סמינריון אודות "יצירתיות ופתולוגיה באישיותו וכתביו של פנחס שדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.