היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעת התנהגות

עבודה מס' 070420

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סוגי הפרעות, גורמים ודרכי טיפול.

8,697 מילים ,29 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בסוגי הפרעות התנהגות, בגורמים להם ובטיפול. קיימים סוגים שונים של הפרעות התנהגות: הפרעת התנהגות מתנגדת- ילדים הסובלים מהפרעה זו, הם ילדים המתנגדים לסמכות ובאופן שיטתי הם נמנעים מציות למבוגרים. הפרעת התנהגות מרדנית- סוג זה של הפרעה קשה מקודמו. הפרעה זו מתבטאת במרדנות ובהתנהגות אלימה וקשה. ביקורת עצמית- אלו ילדים הדורשים מעצמם רבות והם נוטים לבקר ולהאשים את עצמם ללא הרף. תלונות יתר- הפרעה זו מתבטאת בתלונות ובהתמרמרות רבה מצד הילד. להפרעות ההתנהגות מייחסים מספר גורמים הקשורים בילד עצמו, במשפחה ובסביבה החברתית. בגורמים הקשורים בילד עצמו נמנים: ליקויי למידה שאינם מטופלים, לקות בתקשורת ונטיות מולדות לתכונות אנטי חברתיות. בגורמים הקשורים במשפחה נמנים: סמכות הורית לקויה, העדר אהבת הורים ורקע סוציו אקונומי נמוך. הגורמים הקשורים בסביבה הרחבה יותר מתייחסים לחברה אלימה ותוקפנית וכן לחברה המתעללת בפרט וגורמת לו להתנהגות חסרת גבולות בשל כך. בעבודה הובאו דרכים מספר לטיפול בהפרעות התנהגות. דרכים אלו ניתנות ליישום לאחר הכרת סוגי הבעיות והגורמים להם. ראשית יש לעקוב מקרוב אחר הבעיה ולנסות להתחקות על מקורותיה ושורשיה, שנית יש לטפל באופן ממוקד ומידי בהפרעה שצצה. הטיפול המיידי כולל: התעלמות מהבעיה, הסחת דעתו של הילד מההפרעה, התמקדות בהפרעות חריגות בלבד והתעלמות משאר ההפרעות, העברת הביקורת בצורה ברורה ומובנת והימנעות מהערות כלליות, העברת ההוראות בצורה של הוראה ולא בצורה של שאלה, שימוש בהבעת פנים ובתנועות גוף תואמות להערה, מתן ביטוי לרגשות של הילד ולנסיבות ההפרעה. הטיפול הנרחב כולל: שיתוף פעולה תקין בין ההורים לבית הספר, הקניית יכולת שליטה עצמית אצל הילד, עידוד, הערכה ופרסים והפנייה לטיפול מקצועי כאשר כל הדרכים נוסו ללא הצלחה.

פרקי העבודה השונים ירחיבו על סוגי ההפרעות הקיימות, על הגורמים להם ועל הדרכים בהם ניתן לשפר התנהגות.
פרק א' ידון בסוגי ההפרעות הקיימות. הפרק ירחיב על הפרעת התנהגות מתנגדת; על הפרעת התנהגות מרדנית; על ילדים בעלי ביקורת עצמית שלילית; ועל ילדים המתלוננים בתמידות.
פרק ב' יפרט את הגורמים להפרעות: גורמים הקשורים לילד; גורמים הקשורים להורים ולמשפחה הקרובה; וגומרים הקשורים לסביבה הרחבה יותר.
פרק ג' יציע דרכי התמודדות עם הפרעת התנהגות.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק א'
סוגי הפרעות התנהגות
א.1 הפרעת התנהגות מתנגדת
א.2 הפרעת התנהגות מרדנית
א.2 1 מאפיינים משניים של הפרעת התנהגות מרדנית
א.3 ביקורת עצמית
א.4 הילד המסכן
פרק ב
הגורמים להפרעות בהתנהגות
ב.1 גורמים הקשורים בילד עצמו
ב.1 1 ליקויי למידה שאינם מטופלים
ב.1 2 לקות בתקשורת
ב.1 3 נטיות מולדות לתכונות אנטי חברתיות
ב.2 גורמים הקשורים במשפחה
ב.2 1 סמכות הורית לקויה
ב.2 2 העדר אהבה הורית
ב.2 3 רקע סוציו אקונומי נמוך
ב.3 גורמים הקשורים בסביבה הרחבה יותר
פרק ג'
כיצד נעזור לילדים הסובלים מבעיות התנהגות
ג. 1 תיעוד הבעיה והבנת מקורותיה
ג.2 שימוש בטכניקות טיפול פשוטות
ג.3 שיתוף פעולה תקין בין ההורים לבית הספר
ג.4 הקניית יכולת שליטה עצמית
ג.5 עידוד, הערכה ופרסים
ג.6 הפנייה לעזרה מקצועית

סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הורים רבים מודאגים מהתנהגות ילדיהם. הילדים שובבים, מרדנים, פעילים מדי או שקטים מדי. ההורים בטוחים שהילד לוקה במשהו המחייב טיפול. הניג מרגיעה וכותבת שלרוב התנהגותם של הילדים היא בגדר הרגיל. וגם חריגות מעטות עדיין אינן מעידות על סטייה מהנורמה. הפרעת התנהגות נחשבת רק כאשר ההתנהגות פוגעת בחיי היום יום של הילד, בהתפתחותו התקינה או שהיא גורמת לו לסבל ניכר. (הניג, תשס"ח, עמ' 175) פרק זה יבחן סוגי התנהגויות שונות המוגדרות כהפרעת התנהגות ומחייבות התייחסות וטיפול נאות. הפרק יתייחס אף להפרעות קליניות הפוגעות בילדים בריאים בנפשם כמו דיכאון והפרעת חרדה.

תגים:

הפרעת התנהגות · גבולות · התנהגות · ילדים · משפחה · הורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעת התנהגות", סמינריון אודות "הפרעת התנהגות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.