היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצעת מחקר - השתלבות בוגרי הפנימייה הצבאית לפיקוד בסגל הפיקוד בצה"ל

עבודה מס' 070415

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר בשאלה: מהי תרומתה הסגולית של הפנימייה לשדרת הפיקוד בצה"ל ועד כמה באמת משפיע החינוך בפנימייה על פוטנציאל הנערים להשתלב בסגל הפיקוד.

2,077 מילים ,4 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה, הוקמה בשנת 1953 ביוזמתו של ד"ר ארתור בירם (אז מנהל בית הספר הריאלי העברי) ובתמיכתו של דוד בן-גוריון. המטרה הייתה לשלב בין לימודים תיכוניים וחינוך לצבאיות ע"מ להכשיר את הנוער לקראת השירות הציבורי בכלל והפיקוד הצבאי בפרט, מתוך מטרה להכשיר מפקדים פוטנציאליים לשירות ארוך בצה"ל. מאז הקמת הפנימייה יצאו את שעריה 1345 בוגרים. 1321 שירתו כמפקדים בצה"ל, מתוכם 377 הגיעו לדרגות בכירות (סגן אלוף עד רב אלוף). 11 בוגרים הגיעו לדרגת אלוף ובוגר אחד רמטכ"ל (אמנון ליפקין שחק).
הפנימייה אינה מסמיכה מפקדים בפועל, אינה מאמנת לוחמים ולא מכשירה בעלי מקצועות טכניים. המיקוד העיקרי הוא בחינוך, חישול האופי והקניית ערכים, מתוך ציפייה שאת הפירות ניתן יהיה לקטוף במהלך השירות הצבאי. לאורך השנים עלתה פעמים רבות השאלה לגבי מידת התועלת של מערכת החינוך בפנימייה מול העלות השולית של כל חניך. בתקופות של קיצוצים בתקציב הביטחון, סגירת יחידות ובסיסים ופטור אלפי אנשי קבע עולה כל פעם על הפרק סוגיית התפוקה הלא מוחשית של המוסד המיוחד. רבים טענו שאין צורך בהכשרה כה ארוכה של שלוש או ארבע שנים וניתן להסתפק במכינה קדם צבאית קצרה. אצבע מאשימה הופנתה אף למערכת החינוך בארץ שהיא האחראית למחסור במפקדים איכותיים בצה"ל ואין זה מתפקידו של הצבא לחנך את הנוער בטרם גיוסו.
מטרת המחקר הבוחן השערות על סיבתיות לבדוק בצורה מהימנה מהי תרומתה הסגולית של הפנימייה לשדרת הפיקוד בצה"ל ועד כמה באמת משפיע החינוך בפנימייה על פוטנציאל הנערים להשתלב בסגל הפיקוד. תוצאות ומסקנות המחקר יוכלו לשמש כלי להערכת ביצועים, להסבר ולניבוי ובסיס לשינוי או שימור שיטת העבודה בבית הספר התיכון היחיד בארץ אשר מתיימר לגדל את דור המנהיגים הבא.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע על הפנימיה
תכנון המחקר:
-שאלת המחקר
-השערות המחקר
-אוכלוסיית המחקר
-מערך המחקר
-שיטת איסוף הנתונים
-שיטת הדגימה:
א - משתני המחקר
ב - הגדרות
ג - רמת המדידה
ד - תוקף
ה - מהימנות
ו - מבחן אומדן הקשר

מקורות

קטע מהעבודה:

מערך מתאמי הוא המתאים היותר למחקרנו. במחקר מתאמי נבדקים קשרים בין משתנים כפי שהם במציאות בעזרת שימוש בכלי מדידה. המחקר הוא דדוקטיבי, לפי התאוריה נבחרו המשתנים, השאלות והשערות המחקר. המחקר מתבונן בהבדלים בין הבוגרים לאורך זמן, על פני מגוון משתנים המשקפים את רמת ההצלחה בתפקיד פיקודי בצה"ל. המחקר מחפש את הקשרים וההתפלגויות בין המשתנים ע"מ למצוא קשר בין מערכת החינוך בפנימייה לבין רמת ההצלחה בצה"ל.

תגים:

שיטות מחקר · הצעת מחקר · מדיניות ציבורית · סטטיסטיקה · צבא · חינוך · מנהיגות · פנימייה צבאית · קצונה · פיקוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצעת מחקר - השתלבות בוגרי הפנימייה הצבאית לפיקוד בסגל הפיקוד בצה"ל", סמינריון אודות "הצעת מחקר - השתלבות בוגרי הפנימייה הצבאית לפיקוד בסגל הפיקוד בצה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.