היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדוע דווקא בתש"ח - מגדר ואונס צבאי במלחמת העצמאות

עבודה מס' 070376

מחיר: 93.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדוע דווקא בתש"ח התרחש אונס צבאי על ידי כוחות יהודיים ובשאר מלחמות ישראל אין הישנות של התרחשות זו?

7,360 מילים ,21 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתופעת האונס, ובפרט באונס צבאי. ראשיתה של העבודה תעסוק במושגים והגדרות, מהו אונס צבאי, מה מבדיל אותו מאונס ומה הן הגישות להסבר תופעות אלו. לאחר מכן אסקור את התרחשותם של מקרי אונס צבאי בהיסטוריה בכלל ומלחמות ישראל בפרט. לאחר שנלמד כי התרחשותו של אונס צבאי הנו חלק כמעט בלתי נפרד מתופעת המלחמה אפרט את המניעים המרכיבים את האונס הצבאי - מאפייני הקונפליקט, מאפייני הארגון ומאפייני החברה.
בכדי להבין את שאלת המחקר - ואת שם העבודה - יש להקדים את המאוחר ולציין כי אונס צבאי התרחש במלחמות ישראל, אך רק במלחמת תש"ח. שאלת המחקר היא מדוע דווקא בתש"ח התרחש אונס צבאי על ידי כוחות יהודיים ובשאר מלחמות ישראל אין הישנות של התרחשות זו?
בכדי לענות על שאלה זו יש לבחון את ייחודיות מלחמת השחרור והתנאים אשר התקיימו במלחמה זו, תנאים שאפשרו ואולי אף יזמו אונס מסוג זה. במקביל אבדוק איזו השתנות ותמורות התרחשו במניעי האונס הצבאי כך שאונס צבאי חדל מלהתרחש במלחמות הבאות - מלחמות שלא איחרו לבוא. אם כך את התשובה לשאלת המחקר אנסה לספק תוך בחינת המניעים המרכיבים את האונס הצבאי בתש"ח ולאחר מכן.
יש להדגיש כי המקורות לעבודה מסוג זה הנם מצומצמים, ויש לקיים היקשים רבים והכללות על מנת להגיע למסקנות כלשהן. ידע תיאורטי רב למדתי מעבודתה של טל ניצן "גבולות הכיבוש", ואת הניתוח ביצעתי על בסיס ספרות של ארגוני ההגנה, צה"ל והיסטורית ישראל. עבודה זו נשענת על עדויות אשר יש ספק באמינותן בדבר התרחשותו של אונס צבאי, יתרה מזאת, ההסברים וההיקשים שאציג לאורך העבודה, יש שיראו אותם כציניים ותלושים מן המציאות, אך העדפתי הנה, ראשית, לא להתעלם מדבר קיומם של מקרי אונס צבאיים בהיסטוריה שלנו, ושנית לנסות ולהסביר כיצד קרה שהתרחשו?

תוכן העניינים:
מבוא
1. מושגים
אונס
גישות להסבר מניעי האונס
אונס צבאי
2. אונס צבאי בהיסטוריה
3. אונס צבאי במלחמות ישראל
4. המניעים המרכיבים את האונס הצבאי
מאפייני הקונפליקט
מאפייני הארגון הלוחם
מאפייני החברה
5. מדוע דווקא בתש"ח
מרכיבי החוסן או מה השתנה?
ממאבק להגדרה עצמית - לשמירה על סדר ושיטור
מארגונים מחתרתיים וגופים צבאיים למחצה לצבא מקצועי ומאורגן הכפוף למרותה של המדינה
ממלחמה סימטרית לחיכוך א-סימטרי

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למושג מספר הגדרות ופירושים המשתנים בין מדינות ודינים שונים, אמנה מספר פירושים רלוונטיים:
אונס הוא ביצוע יחסי מין בכפייה, בניגוד לרצונו של הקורבן. הקורבן יכול להיות גבר או אישה, והתוקף, המכונה אנס, יכול גם הוא להשתייך לאחד משני המינים, אם כי המקרה הנפוץ הוא אונס אישה בידי גבר (ויקיפדיה). בחוקי מדינת ישראל, אונס הוא עבירת מין הכוללת החדרת איבר מאיברי גופו של אדם או החדרת חפץ כלשהו על ידי אדם לאיבר מינה של האישה, ללא הסכמתה החופשית(2). לפי ההגדרה בחוק, פעולת האונס מופנית אך ורק כלפי נשים. תקיפה מינית של גבר אינה מוגדרת בחוק כאונס אלא כביצוע מעשה סדום(3). למרות ההגדרה הפשוטה יחסית אשר ישראל מכנה למושג, אין הגדרה זו חלה ומוסכמת על כלל הארגונים המטפלים בנושא ברחבי העולם. במדינות ובארגונים רבים התופעה נקראת תקיפה מינית אשר כוללת בתוכה מקרים רבים בהרבה.

תגים:

מגדר · אונס · צבאי · מלחמה · מלחמות ישראל · אלימות · מינית · מלחמת העצמאות · צהל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדוע דווקא בתש"ח - מגדר ואונס צבאי במלחמת העצמאות ", סמינריון אודות "מדוע דווקא בתש"ח - מגדר ואונס צבאי במלחמת העצמאות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.