היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדוע פונה הובס הפילוסוף הפוליטי אל הפילוסופיה של הלשון

עבודה מס' 040910

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המדע לפי הובס, המדע הנשען על הגדרות, שימוש בהגדרות מחייב שימוש בלשון ופילוסופיה ומדע.

2,885 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

לתפיסתו הפוליטית של הובס זיקה הדוקה למאבקי הכוחות בבריטניה שלהם היה אד. "שמי אנגליה התחילו מתקדרים בעקבות הסכסוכים המחריפים בין בית הנבחרים ובין מלך צ'רלס הראשון. הפרלמנט הארוך (1640) הצטיין בעמדתו התקיפה בהגנה על זכויותיה של הרשות המחוקקת ואווירה של מלחמת אזרחים ממשמשת ובאה השתררה בארץ והובס שכבר נודעו דעותיו בזכות שלטון יחיד המוחלט, היה לו יסוד לחשוש לביטחונו ובשלהי 1640 יצא בחשאי לצרפת".1 מאבקי כוחות אלה הם שהובילו לראייה פסימית של הפוליטיקה ולהתייחסות שלילית אל הדמוקרטיה.

את התשתית האינטלקטואלית לבניית העולם הפוליטי שהוא מצא לנכון היה המדע ואת ראשית צעדיו בכיוון זה הוא החל ב-1628 כאשר החל לגלות ענין רב בגיאומטריה. "מתוך הנחה כי יוכל להשתמש במתודה המקובלת במדע זה למען הצג את מסקנותיו על אודות הדמוקרטיה בצורה שאי אפשר יהיה לערער עליהן... הוא קיווה לרפא את תחלואי החברה הנמצאת על סף מלחמת אזרחים על ידי התוויית תוכנית לתיקון החברה באמצעות המתודה השכלתנית, הנקוטה ביד הגיאומטריה".2

אפשר להבין זאת על רקע היותה של הגיאומטריה מדע של אמיתות מוחלטות שאין שום אפשרות לערער עליהן וזאת מהסיבה שהרציונל שלה הוא מסקנות הנגזרות אחת מתוך השניה. מכיוון שהובס רצה לבנות תפישת עולם פוליטית חדשה הנותנת בידי השליט עוצמה וסמכות בלתי מוגבלים, הרי שהוא חייב להתבסס על עולם תוכן טוטלי והגיאומטריה לכן נראתה לו מתאימה לצורך זה. נראה היה לו על כן שאפשר להקיש מכלליה של הגיאומטריה על האנשים ועל המדינה. דווקא הגיאומטריה עשויה להעמיק את הפונקציונליות של המדינה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המדע לפי הובס
3. המדע נשען על הגדרות
4. השימוש בהגדרות מחייב שימוש בלשון
5. פילוסופיה ומדע
6. סיכום
7. מקורות

תגים:

מדעי · המדינה · גיאומטריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדוע פונה הובס הפילוסוף הפוליטי אל הפילוסופיה של הלשון", סמינריון אודות "מדוע פונה הובס הפילוסוף הפוליטי אל הפילוסופיה של הלשון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.