היישום אינו מחובר לאינטרנט

האסלאם הפוליטי בתורכיה המודרנית

עבודה מס' 068694

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התגבשות האסלאם הפוליטי בתורכיה המודרנית בין השנים 1983-1993.

5,404 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כדי לגשת אל נושא העבודה אשר מתייחס לשנות ה-80 בתורכיה המודרנית, יש להבין ראשית את הרקע שקדם לתקופה ואף לחזור אחורה אל שלהי האימפריה העת'מאנית ובעיקר אל ימי הקמת הרפובליקה התורכית על ידי אתא תורכ. כבר בתקופת האימפריה, החלה מגמה של רפורמות מקיפות ("תנט'ימאת") שבבסיסן עמד תהליך של חילון המדינה בדגש על מערכת המשפט ומערכת החינוך. כמו כן, יש לבחון היטב את השפעת עקרונותיו ותפיסותיו של אתא
תורכ בבנייתו את תורכיה המודרנית על מנת להבין את היווצרות האסלאם הפוליטי בתורכיה.

בעבודה זו, אסקור את הרקע המקדים לשנות ה-80' בתורכיה המודרנית בדגש על דמותו של נג'מטין ארבקאן, שנחשב לאבי האסלאם הפוליטי ודרכו למערכת הפוליטית, את צמיחת האסלאם הפוליטי, היווצרות מפלגת "הרווחה" והתמודדותה מול הכוחות החזקים באותה התקופה וכמה מעקרונות האידיאולוגיה של המפלגה שכללה נדבכים רבים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: הרקע לתקופה
נג'מטין ארבקאן
ארבקאן כמועמד עצמאי בבחירות של 1969
הקמת מפלגת "הסדר הלאומי" (1970-1971)
הקמת מפלגת "ההצלה הלאומית"
פרק שני: תקופת שלטונו של טורגוט אוזאל (1983-1993) ועליית האסלאם הפוליטי
מעבר ממשטר צבאי לאחר ההפיכה למשטר אזרחי
מפלגת "הרווחה" מול טורגוט אוזאל וחזרת ארבקאן לפעילות פוליטית
הבחירות בשנת 1991
פרק שלישי: האידיאולוגיה של המפלגה
האסלאם
השפה הפוליטית של המפלגה
תפארת העבר
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

כאמור, החליט ארבקאן להתמודד כמועמד עצמאי מטעם פרובינציית קוניה וקיבל עידוד רב מסוחרי אנטוליה, האומנים, בעלי החוות הקטנות והתעשיינים הקטנים, איתם היה בקשרים טובים משום שפעל למענם בהיותו בעל מעמד באיגוד הסוחרים ואיחוד הלשכות. הוא התמקד בעיקר בתחום הכלכלי וטען שהמדיניות הכלכלית של הממשלה מביאה ליצירת מונופולים וכך נפגעים הסוחרים והתעשיינים הקטנים.
בתחום הדת, ארבקאן לא הסתיר את עמדתו והסביר כי להשקפתו, ניתן לשלב דת ומדינה אולם החוקים הקיימים במדינה מגבילים את חופש הדת. כמו כן, התייחס לתחום החברתי והבטיח להתמקד בפיתוח לאומי שייתן העדפה לאזור אנטוליה.

תגים:

טורקיה · אתאתורק · אתא תורכ · האיסלם הפוליטי · תורכיה המודרנית · אסלאמית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האסלאם הפוליטי בתורכיה המודרנית", סמינריון אודות "האסלאם הפוליטי בתורכיה המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.