היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנואר סאדאת והאסלאם הפוליטי במצרים

עבודה מס' 070730

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה דנה בהתבססות האסלאם הפוליטי במצרים כתוצאה ישירה מיחסו של אנואר סאדאת לסטונדטים באותה תקופה.

11,681 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בעבודה זו נענה על השאלה כיצד פעולותיו של סאדאת הובילו לעלייתו של האסלאם הפוליטי במצרים החל משנת הירצחו של סאדאת (1981) ועד ימינו אנו. על מנת לענות על שאלה זו, אסקור תחילה את קורות חייו של נשיא מצרים לשעבר "אנואר סאדאת", את אירועי מלחמת יום כיפור והשלכותיה מנקודת מבט מצרית ואת הסכמי השלום שנחתמו בין מצרים לישראל מספר שנים לאחר מכן, וכן, את נסיבות הירצחו של סאדאת. עבודה זו תעסוק בתקופת כהנותו של סאדאת (1970-1981), הקונפליקט רב השנים והיחסים המורכבים בין סאדאת והמצרים מביא איתו את השאלה מה גרם לאסלאם הקיצוני לרצוח את סאדאת בעת כהונתו כראש ממשלה ומה הן הסיבות לעליית האסלאם הקיצוני לראשות מצרים במצרים. לכן, בעבודה זו נענה על השאלה כיצד פעולותיו של סאדאת כנשיא מצרים בכלל וכנשיא מצרים בתקופת הסכמי השלום בפרט הביאו להירצחו ולהתבססות האסלאם הפוליטי והקיצוני. על שאלה זו נענה באמצעות חקר מאמרים, ספרים, כתבות וכתבי מידע ועת אשר ננתח ונסקור אותם ואף מהם גם נגבש דעה עצמאית ונגיע למסקנות בסיכום העבודה.
המחקר מתבסס על מקורות ראשוניים ומשניים. הספרות הראשונית כוללת את מאמריו של פרופ' חגי ארליך, מאמרי עיתונות, ספרי הגות ומסמכים מקוריים שונים. המקורות המשניים כוללים בעיקר מחקרים שעוסקים בהיסטוריה של המזרח התיכון.

תוכן עניינים:
מבוא
מבנה העבודה
פרק 1 - רקע כללי על משטר סאדאת
1.1 מדיניותו הפוליטית כלכלית של סאדאת
2.1 פעילותו בשלטון
3.1 סיכום
פרק 2 - מדיניות ההשכלה במצרים בתקופת כהונתו של סאדאת
1.2 התקופה הראשונה (1970-1973)
2.2 התקופה השניה (1974-1977)
3.2 התקופה השלישית (1977-1981)
פרק 3 -השלכת מדיניותו של סאדאת על התפתחות האסלאם הפוליטי במצרים
פרק 4 - סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סאדאת היה מנהיג שתמך ועודד צעירים לצאת וללמוד, ולשם כך הוא הפעיל רפורמות רבות כדי להוציא זאת לפועל, אך רפורמות אלו ידעו לבסוף כישלון חרוץ. סאדאת שאף להביא למצרים מדיניות של פתיחות מערבית מבחינת חינוך והשכלה. מערכת היחסים בין משטרו של סאדאת וציבור הסטודנטים של מצרים הוא סיפורו של כישלון. הנשיא החל את כהונתו בתקווה למצוא בסטודנטים הלומדים משענת ציבורית לקו הכללי, הכלכלי והביטחוני החדש אותו ניסה סאדאת להנהיג בארצו. קו זה, היה שונה מהקווים אותם הנהיגו המשטרים הקודמים. קו זה כלל הדגשת הרכיב המצרי והייחודי בתודעה הלאומית המצרית וכן, אוריינטציה וסגנון פרו אמריקאים והעדר ההזדהות עם ברית המועצות. בקווים שהנהיג סאדאת הייתה חתירה לפתרון פוליטי במקום פתרון צבאי לסכסוך עם ישראל וכן, פתרון בעיותיה של מצרים מבחינת חברתית וכלכלית באמצעות יבוא וחסר מהמערב במקום סוציאליזם ערבי במזרח התיכון. בעקבות כך התחייבה מדיניות הפנים של מצרים ליצור פתיחות וליברליות, וכללה ניסיון לטפח עד כמה שניתן אלמנטים של כלכלה קפיטליסטית וחופשית. (50)

תגים:

סאדאת · האסלאם הפוליטי · מצרים · האחים המוסלמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנואר סאדאת והאסלאם הפוליטי במצרים ", סמינריון אודות "אנואר סאדאת והאסלאם הפוליטי במצרים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.