היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקולנוע הפוליטי בברזיל בשנים 1930-1985 לאור התמורות המדיניות

עבודה מס' 064405

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הושפע הקולנוע הפוליטי בברזיל, אם בכלל, מן התמורות המדיניות הקיצוניות שחלו במדינה במהלך המאה העשרים.

4,380 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבדוק כיצד הושפע הקולנוע הפוליטי בברזיל, אם בכלל, מן התמורות המדיניות הקיצוניות שחלו במדינה במהלך המאה העשרים.
הסיבה בגללה בחרתי לעסוק בנושא המכונה "הקולנוע הפוליטי" בברזיל בתקופה שבין שנת 1930 בקירוב ועד אמצע שנות ה-80 של המאה העשרים הינה מחד אהבתי לתחום הקולנוע, ומאידך ייחודה יוצא הדופן של התקופה האמורה בהיסטוריה המדינית של ברזיל, תקופה המאופיינת בתהפוכות ובשינויים כה קיצוניים של המשטר ושל שיטת השלטון הנהוגה בפרק זמן קצר יחסית של עשרות שנים.
חשבתי כי יהיה מעניין לנסות ולבדוק כיצד השפיע והושפע הקולנוע מתהפוכות קיצוניות אלו ומה היה תפקידו בעיצוב דעת הקהל ובהבעת הביקורת על שיטות הממשל השונות ועל המצב החברתי-כלכלי במדינה באותה תקופה, ולחילופין - כיצד השתמשו גורמי הממשל עצמם בכלי ביטוי זה לצורכיהם הם.

העבודה תחל בפרק המתאר את התהפוכות המדיניות שעברו על מדינת ברזיל במאה ה-20.
אתחיל בתיאור המאורעות המדיניים בסוף המאה ה-19 (המעבר מקיסרות לרפובליקה) ואסיים במעבר, או יותר נכון בחזרה, משלטון צבאי למשטר דמוקרטי בשנות השמונים של המאה ה-20.
הפרק הבא של העבודה יעקוב אחר היווצרות הזרמים הקולנועיים הפוליטיים במדינה, שורשיהם בעשייה המקומית, התפיסות הרעיוניות והאסתטיות שפיתחו, המגבלות לפעולתם, השתלבותם במאבקים הפוליטיים והתרבותיים בעידן תסיסת ההמונים ויצירותיהם תחת שלטון הדיקטטורה הצבאי.
בפרק הסיכום והמסקנות אנסה לנתח את הממצאים אליהם הגעתי בעבודה זו, ומניתוח ממצאים אלו אסיק את מסקנותיי באשר לשאלת המחקר נשוא עבודה זו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה מדינית - היסטורית: 1894-1985 (סקירה זו מתבססת, רובה ככולה, על ספרו של אילן רחום, ברזיל בעבר ובהווה: האליטה והעם, בהוצאת פפירוס - אוניברסיטת ת"א, 1990.)
א. מעבר מקיסרות לרפובליקה
ב. תסיסה תרבותית ומרי אזרחי - מהפכת 1930
ג. שלטונו של ורגאס
ד. המעבר לדמוקרטיה
ה. משבר הדמוקרטיה ומהפכת 1964
ו. המעבר לשלטון צבאי
3. הקולנוע הפוליטי בברזיל במאה העשרים (מרבית החומר בפרק זה מבוססת על ספרו של ההיסטוריון צבי טל, תלות תרבותית ומחאה: הקולנוע הפוליטי בארגנטינה ובברזיל, בעידוד המכון להיסטוריה ותרבות של אמריקה הלטינית, הוצאת רמות - אוניברסיטת ת"א, 2004.)
א. מבוא לפרק
ב. 1930-1945: הקולנוע הלאומי כפרויקט תעשייתי
ג. 1945 עד אמצע שנות ה-50: השפעת ההתפתחות המואצת על הקולנוע הפוליטי
ד. אמצע שנות ה-50 עד 1964: "סינמה נובו" (הקולנוע החדש)
ה. 1964 עד 1985: הקולנוע החדש תחת השלטון הצבאי
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתאריך 15 בנובמבר 1889 התקוממו בריו דה ז'נירו שלושה גדודי צבא. המורדים השתלטו על בניין הממשלה והודיעו לקיסר כי הוחלט לגרשו מן הארץ.
כך, בדרך של הפיכה צבאית מהירה, בלא שפיכות דמים, אבל גם ללא השתתפות האזרחים באירוע אשר עמד לשנות את גורלה המדיני של ברזיל, הגיע משטר הקיסרות לקיצו ולמעשה הוקמה הרפובליקה.
ההפתעה העיקרית לא הייתה הפיכה זו כשלעצמה, אלא העובדה שהמשטר, אשר הקנה לברזיל יציבות מדינית יחסית ומידה של שגשוג כלכלי, נפל ללא התנגדות, כשהוא מנותק ומבודד מתומכיו המסורתיים.

מקורות:

Ana Lopez, "An 'Other' History: The new latin american cinema", in: Resisting Images - Essays on cinama and history, Temple University Press, Philadelphia, 1992.
Robert Stam and Ismael Xavier, "Transformation of National Allegory: Brazillian Cinema from Dictatorship to Redemocratization", in: Resisting Images - Essays on cinama and history, Temple University Press, Philadelphia, 1992, pp. 291-294.
טל צבי, תלות תרבותית ומחאה: הקולנוע הפוליטי בארגנטינה ובברזיל, המכון להיסטוריה ותרבות של אמריקה הלטינית, הוצאת רמות - אוניברסיטת ת"א, 2004.
טל צבי, "נוף איקוני ומאבק חברתי: משמעותם של דימויים גיאוגרפיים",? מותר: כתב העת של הפקולטה לאמניות , 2000, כרך 10, עמודים 97-106.
סולנס פרננדו, "לקראת הקולנוע השלישי: רישום ניסיונות היסטוריים למען התפתחות קולנוע של שחרור בעולם השלישי", זמנים: רבעון להיסטוריה, 1999, כרך 66, עמודים 28-41.
רחום אילן, ברזיל בעבר ובהווה: האליטה והעם, הוצאת פפירוס - אוניברסיטת ת"א, 1990.

תגים:

אמריקה · דיקטטורה · דמוקרטיה · דמוקרטיזציה · הלטינית · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקולנוע הפוליטי בברזיל בשנים 1930-1985 לאור התמורות המדיניות", סמינריון אודות "הקולנוע הפוליטי בברזיל בשנים 1930-1985 לאור התמורות המדיניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.