היישום אינו מחובר לאינטרנט

השמאל המצרי - אנואר סדאת

עבודה מס' 066056

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גלגוליו והווייתו של השמאל המצרי בתקופת כהונתו של אנואר סאדאת כנשיא מצריים, בין השנים 1981-1970 ומערכת היחסים בין השמאל המצרי לסאדאת.

5,228 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודתנו זו בחרנו לעסוק בנושא השמאל המצרי בתקופת משטרו הנשיא אנואר סאדאת.
העבודה מחולקת לשלושה פרקים ומציגה קודם כל את כל אחד משני הצדדים בנפרד. כלומר, את השמאל המצרי בתקופתו סאדאת, לאחר מכן את סאדאת עצמו ואופי משטרו ולבסוף את האינטראקציה ביניהם.
בפרק הראשון תתואר המערכת בה פועלים גופי השמאל השונים בתוך משטרו של סאדאת תוך כדי ציון המצב שקדם למבנה זה, קרי השמאל המצרי בתקופתו של נאצר. כמו כן, יובאו דבריהם והתבטאויותיהם של אנשי שמאל מרכזיים של אותה תקופה בנושאים שונים.
בפרק השני תוצג דמותו של הנשיא סאדאת על כל מורכבותה, יוצג אופן בחירתו לתפקיד של נשיא מצרים והתגובות שנלוו לכך משני צידי הקשת הפוליטית. כמו כן ננסה לתאר את מהלכיו המדיניים ובעיקרם את החתירה להסדר מדיני עם ישראל. בפרק תוצג מדיניות הפנים שהנהיג סאדאת ובראשה האינפיתאח (פתיחות כלכלית). בנוסף יצוין גם כיצד נתפסת דמותו של סאדאת בעיני החברה המצרית תוך השוואה בלתי נמנעת לקודמו בתפקיד כאמל עבד אל-נאצר.
בפרק השלישי אנו ננסה להציג את השילוב בין השניים. כלומר, את מערכת היחסים בין השמאל המצרי לסאדאת ומשטרו. ננסה לבחון מה הייתה מידת השפעתו של השמאל על סאדאת ועד כמה הצליח השמאל להטביע את חותמו על ההחלטות השלטוניות הדרמטיות של אותה תקופה. כמו כן, נבדוק מה היה היחס לו זכו אנשי השמאל מצד הנשיא ועד כמה אפשר משטרו של סאדאת לקבוצה זו להביע את דעתם.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא
3. פרק א': מי היו תנועות השמאל בשלטונו של אנואר סאדאת
4. פרק ב': מדיניות שלטונו של אנואר סאדאת
5. פרק ג': מערכת היחסים בין השמאל המצרי לשלטונו של אנואר סאדאת
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפרק זה ננסה להבין מי הן תנועות השמאל והאישיים המרכזיים שלהם בתקופת שלטונו של אנואר סאדאת. כמו כן, נציג את עמדות המדיניות והחברתיות למדיניותו של הממשל ומהלכיו המהפכניים של הנשיא סאדאת. על מנת להבין את התמורות שחלו באותן תנועות וגופים נקדים בכמה מילים על מה שקדם להן, כלומר, מה היה מבנה הגוש השמאלי המצרי בתקופת קודמו של סאדאת - כמאל עבד אל-נאצר.
בספרו 'ישראל ומצרים - מבט משמאל', ד"ר יוסי אמיתי מתאר את השמאל המצרי כמשהו שיש לעשות הבחנה. ההבחנה תיעשה בין זרמים רעיוניים שהיו קיימים כבר מראשית המאה ה- 20 בהיקף מצומצם או נרחב יותר,וזרמים אלו ביטאו השקפה ביקורתית-קיצונית על המצב החברתי במצריים, לבין גופים פוליטיים מאורגנים, שפעלו במצריים, לרוב בתנאי דיכוי ומחוץ למערכת הפוליטית הלגיטימית.

תגים:

מצריים · מצרים · אנואר · סאדאת · סדאת · השמאל · המצרי · תנועות · השמאל · שמאל · ערב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השמאל המצרי - אנואר סדאת", סמינריון אודות "השמאל המצרי - אנואר סדאת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.