היישום אינו מחובר לאינטרנט

שורשי האנטישמיות המודרנית

עבודה מס' 064545

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שורשי האנטישמיות המודרנית תוך השוואה ובדיקת הקשר עם האנטישמיות המסורתית.

3,208 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בשנאת היהודים לדורותיה. העבודה תתמקד בשלוש עד ארבע תופעות עיקריות בתולדות השנאה ובגלגוליה השונים. הסדר כרונולוגי , מן השנאה בתקופה ההלניסטית, דרך השנאה הדתית בתקופת ימי הביניים , השנאה והדחייה בתקופת ההשכלה על רקע האמנציפאציה והתהוות הדרוויניזם החברתי.
השואה היהודית הייתה הגלגול המכוער והנורא ביותר של האנטישמיות המודרנית, אך לצערי, לא אוכל בעבודה קצרה זו להתייחס אליה. נסיון לבחון ולהוכיח כי לאנטישמיות המודרנית ישנו צל ארוך מאד, ושבכל עת מתאימים את השנאה לפי צורכי השעה והנסיבות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' : על האנטישמיות המסורתית
פרק ב' : על האנטישמיות המודרנית
פרק ג' : הקשר בין האנטישמיות המסורתית לאנטישמיות המודרנית
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה אין מראה מקום בגוף העבודה. רשימת מקורות מופיעה

קטע מהעבודה:

ביטויים מפורשים של שנאת היהודים והיהדות ניתן למצוא כבר מלפני אלפיים שנה ויותר, כלומר משעה שבא העם היהודי במגע עם העולם ההלניסטי. פרופ' בן ציון דינור ז"ל קובע, ששנאת היהודים והשמדתם הן תופעה של קבע בתולדות ישראל והעמים. דינור מתייחס לתופעה כבר מן התקופה ההלניסטית, וטוען שלא הייתה אז "העתקה" של מרכזים יהודיים מאזור לאזור, אלא הייתה השמדה, חורבן והרס הקיום היהודי. בשנת 313 קבע הקיסר קונסטנטינוס, כי הנצרות - שעד עתה הייתה דת מחתרתית, היא דת לגיטימית באימפריה הרומית. משהפכה הנצרות להיות כוח שלטוני קבעה את ההתנגדות ליהדות ואת דיכוי היהודים לעיקרון ולעיקר. הנצרות נאבקת בתחילת דרכה כדי לצבור כוח והשפעה, ולכן תנצל את העוינות ליהדות שנמצאה כעובדה קיימת באימפריה הרומית. הנצרות שואפת לסייג עצמה מן היהדות, ולהופיע ככוח עצמאי בפני הציבור הפגאני, שרואה אותה כעין כת יהודית. בתקופת אבות הכנסייה, במיוחד, מתפשטת שלילת ערכם הדתי והחברתי של היהודים.

מקורות:

אטינגר, שמואל. האנטישמיות בעת החדשה, תל-אביב, 1979.
בכרך, צבי. אנטישמיות מודרנית, אוניברסיטה משודרת, 1979.
טובין,יהודה. האנטישמיות צורותיה וגורמיה, תל-אביב 1971.
כ"ץ , יעקב. שנאת ישראל-משנאת הדת לשנאת הגזע, תל-אביב, תשל"ה.

תגים:

אנטישמיות · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שורשי האנטישמיות המודרנית", סמינריון אודות "שורשי האנטישמיות המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.