היישום אינו מחובר לאינטרנט

האסלאם הרדיקאלי במאה ה-21

עבודה מס' 071042

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התמורות אותן חולל האסלאם הרדיקלי במאה ה-21.

4,633 מילים ,16 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מקורה של המילה רדיקלי הוא במילה הלטינית radix שמשמעה "שורש". הדבר מרמז לכך ששינוי רדיקלי הוא שינוי שורשי או עמוק - ההפך משינוי שטחי. השימוש במילה בהקשרים פוליטיים החל במאה השמונה-עשרה ותיאר את המצדדים בדמוקרטיה ליברלית בממלכה המאוחדת ובצרפת. כיום, המושג רדיקלי מזוהה לרוב עם המושג קיצוני, במובן של שמאל או ימין פוליטי הדוגל בשינוי בסיסי ועמוק, ומציב אלטרנטיבה ברורה למרכז הפוליטי.
המחקר הנוכחי יעסוק בחקר תופעת הרדיקאליות. המחקר יבחן את התפתחות האסלאם הרדיקלי במאה ה-21, יבחן את השפעותיה על עידן הגלובליזציה ויתמקד בשאלה מהן התמורות אותן חולל האסלאם הרדיקלי במאה ה-21?
בחלק הראשון במחקר מוצגת מתודלוגיית המחקר. חלק זה מהווה את מבנה העבודה וסדר הצגת הדברים, שיטת המחקר בה נעשה שימוש בעבודה זו, שיטת איסוף הנתונים וכן כלי המחקר.
בחלק השני מוצגת סקירת הספרות אשר סוקרת את התפתחות הרדיקליות במאה ה-21, תסביר ותגדיר את המונח רדיקלי כפי שזה בא לידי ביטוי אצל חוקרים שונים, ותסקור את מקורה של המילה רדיקליות ואת התפתחותה לאורך ההיסטוריה. בנוסף, חלק זה בעבודה יסקור את התפתחות האסלאם במאה ה-21 תוך בחינת הגורמים להתפחות זו הן מבחינות חברתיות, פוליטיות וכלכליות, תבחן את תרומת המודרניזציה להתפתחות האסלאם בעידן הנוכחי ואת התרומות של האסלאם על העולם כולו בעידן הגלובליזציה.
החלק הבא בסקירה בוחן את המונח 'אסלאם פוליטי'. חלק זה יסקור את התפתחות אסלאם זה, הקשרו לאירועים האחרונים במאה ה-21, הגורמי שהביאו לידי התפרצות אסלאם זה ותרומתו להתפתחות האסלאם במדינות ערב ובעולם כולו. לבסוף, בחלק האחרון של פרק הסקירה מוצג הקשר בין האסלאם הפוליטי והאסלאם הרדיקלי במאה ה-21 ומהן השלכותיו של קשר זה על האסלאם עצמו ועל החברה העולמית בכלל.
בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון וסיכום המחקר אשר מתבסס למעשה על הניתוח הספרותי של פרק הסקירה. חלק זה מציג את עיקרי הממצאים שעלו מתוך הספרות, מסכם את עיקריה של הסקירה ודן על ממצאים אלו מתוך מספר כיוונים שונים. בנוסף בחלק זה מוצג מגבלותיו של מחקר זה תוך הצעת רעיונות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על הסוגייה הנבחנת בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מטרות ומתודולוגיה
3. סקירת ספרות
3.1 רדיקליות במאה ה-21
3.2 התעוררות האסלאם במאה ה-21
3.2.1 התפתחות תנועות אסלאמיות במאה ה-21
3.3 אסלאם פוליטי
3.4 אסלאם רדיקלי
3.5 הקשר בין אסלאם פוליטי ואסלאם רדיקלי במאה ה-21
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מגבלות המחקר
4.3 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחילה, על מנת להבין מהו האסלאם הרדיקלי במאה ה-21, עלינו תחילה להסביר מהי רדיקליות ומה ההבדלים בינה ובין קיצוניות, וזאת לשם הצורך בתיאור הקשר בין רדיקליות ופוליטיקה במאה ה-21. לפיכך, רדיקליות הוא מונח המשמש לציון גישה שדוגלת בשינוי מצב קיים מהשורש. קיצוניות היא מונח המשמש כדי לתאר קבוצות אשר רחוקות מהקונצנזוס. המונח המבטא לעתים קרובות חוסר נכונות לפשרה. לעתים, הדבר מלווה במוכנות לפעולות המנוגדות לחוק. פעילות כזו נעשית על פי רוב בטענה שהחוק איננו לגיטימי (Himmelstein, 1998).
עוד טוען Himmelstein (1998) כי מקורה של המילה רדיקלי הוא במילה הלטינית radix שמשמעה "שורש". הדבר מרמז לכך ששינוי רדיקלי הוא שינוי שורשי או עמוק - ההפך משינוי שטחי. השימוש במילה בהקשרים פוליטיים החל במאה השמונה-עשרה ותיאר את המצדדים בדמוקרטיה ליברלית בממלכה המאוחדת ובצרפת. כיום, המושג רדיקלי מזוהה לרוב עם המושג קיצוני, במובן של שמאל או ימין פוליטי הדוגל בשינוי בסיסי ועמוק, ומציב אלטרנטיבה ברורה למרכז הפוליטי.

תגים:

איסלם · אסלאם · רדיקאליות · פוליטי · חברתי · דמוקרטיה · משטר אסלמיסטי · דאעש · קיצוניות · האחים המוסלמים · רדיקל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האסלאם הרדיקאלי במאה ה-21", סמינריון אודות "האסלאם הרדיקאלי במאה ה-21" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.