היישום אינו מחובר לאינטרנט

החשיפה לטרור ולמצבי לחץ כמשפיעה על אלימות בקרב ילדים בגיל הרך

עבודה מס' 070370

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם קיים קשר בין חשיפה לטרור ולמלחמות לבין אלימות פיזית בקרב ילדים בגיל הרך.

7,269 מילים ,32 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הילדים במדינת ישראל מנהלים, כביכול, שגרת חיים נורמאלית. אך למעשה, מאז הקמתה של מדינת ישראל היא נתונה לסכנה מתמדת ולאיום על המשך קיומה. במלחמות ישראל נפלו חללים רבים, משפחות רבות נותרו שכולות, ומספר נכי צה"ל הוא רב. כנגד האוכלוסייה האזרחית בוצעו ומבוצעים פיגועי טרור רבים. התקפות הטרור מסוקרות בתקשורת בהרחבה ובולטות בדיונים אישיים וציבוריים. אל כל אלה חשופים הילדים הגדלים במדינת ישראל.
אחד המאפיינים הבולטים של הישראלים הוא החיים בצל חרדות ופחדים משותפים, לחץ ביטחוני כללי, וחשש מפגיעה בביטחון האישי. הילד הישראלי הטיפוסי מודע לכך שארצו מצויה במצב מלחמה, ושהוא, משפחתו והסובבים אותו חשופים לסכנות. משפחות רבות בישראל הגרות בקו העימות חיות בפחד מתמיד, כשקורה לא אחת שרכושם ירד לטמיון ואף קיפוח חיים היה לדבר שבשגרה. במקרים אלו הילדים הם הנפגעים העיקריים, הם מצויים במתח מתמיד ובאי וודאות בעיקר לאור אי הבנתם את המציאות.
במצבי מתח בטחוני נוטים הילדים לשדר איתותי מצוקה המתבטאים בשינוי בהתנהגות בבית ובחברה. אחת מההשפעות של החיים בצל הפחד והחרדה על הילדים היא התפתחות גילויי אלימות ותוקפנות פיזית.
עבודה זו תעסוק במצבי מתח ולחץ על רקע בטחוני כמשפיעים על אלימות בקרב ילדים בגיל הרך. מטרת העבודה היא לבדוק האם קיים קשר בין חשיפה לטרור ולמלחמות לבין אלימות פיזית בקרב ילדים בגיל הרך. שאלת המחקר עליה תענה העבודה היא: מהי השפעתם של מצבי לחץ ביטחוניים על התפתחות אלימות בקרב ילדים בגיל הרך וכיצד ניתן להתמודד עם התופעה?
כדי לענות על השאלה תחולק העבודה באופן הבא:
הפרק הראשון יגדיר בהרחבה את תופעת האלימות תוך התייחסות להבדל בין אלימות לתוקפנות. כמו כן יתוארו גורמי התוקפנות אצל ילדים. באמצעות ניתוח הגורמים תתגלה חלוקה של תיאוריות המייחסות את התוקפנות לנטיות מולדות, מול תיאוריות המייחסות את גילויי התוקפנות ללמידה חברתית. אולם, יתברר שחלוקה חד משמעית אינה קיימת משום שקיימים יחסי גומלין הדדיים בין הנטיות המולדות ובין ההשפעה הסביבתית.
הפרק השני יעסוק בתופעת האלימות אצל ילדים החשופים לטרור. כדי להבין את שורש הבעיה, יבחנו תחילה הגדרותיהם של המונחים "טרור" ו"מצב לחץ", השפעתו של הטרור על ילדים יבחן אף הוא, בהתייחס לרמות החשיפה השונות של הילדים אליו. גילוי תוקפנות על רקע מצב בטחוני מתוח מגיע מסיבות שונות- הזדהות עם החברה הלוחמת, ירידת רמת הרגישות, אי סיפוק צרכיו הראשוניים של הילד, קושי בהסתגלות לשינויים וריבוי גירויים. האלימות יכולה להתפרץ בצורה פיזית, מילולית או לבוא לידי ביטוי בפעילות היום- יומית של הילד, במשחק, בציור או ביצירה. בנוסף, הפרק יציע מגוון דרכי התמודדות למיגור התופעה או לפחות לצמצומה.
הספרות שתיסקר בעבודה תיגע בשני הנושאים בהם עוסקת העבודה: ספרים וכתבי עת העוסקים בתופעת האלימות מכל היבטיה, במיוחד בנושא האלימות בקרב ילדים בגיל הרך, וספרים ומאמרים בנושא התמודדות ילדים עם אירועי טרור ולחץ בטחוני. מתוך ספרים אלו יובן הקשר שבין חשיפה לטרור ולאירועי מתח לאלימות בגיל הרך והקשר אף ייתמך במאמרים ובמחקרים שפורסמו וייעשה בהם שימוש בעבודה זו לצורך אישוש הדברים.

תוכן העניינים:
מבוא
תקציר
פרק ראשון: אלימות בקרב ילדים בגיל הרך
1. אלימות ילדים- הגדרה
2. בין אלימות לתוקפנות
3. הגורמים לתופעת האלימות אצל ילדים
1.3. גורם התסכול
2.3. גורם הסביבה
3.3. הגורם המשפחתי
פרק שני: אלימות אצל ילדים החשופים לטרור
1. טרור- הגדרה
2. מצב לחץ- הגדרה
3. ילדים וחשיפה לטרור
4. השפעת אירועי טרור ומצבי לחץ על ילדים
1.4. אלימות פיזית
2.4. אלימות מילולית
3.4. אלימות מודחקת
5. דרכי התמודדות עם בעיית האלימות בקרב ילדים
1.5. הצבת גבולות במישור ההתפתחותי
2.5. יצירת אקלים רגשי בגן
3.5. פיתוח כישורים חברתיים אצל הילדים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההגדרה המקובלת והמדויקת שמנחה את המחקרים בנושא האלימות, היא: "איום בפגיעה או פגיעה ממש באנשים או ברכוש"(2). הגדרה נוספת מתייחסת לאלימות כפריצה בוטה של נורמות, כללים או חוקים, חלקם כתובים וחלקם מוסכמים כבסיס תרבות החברה, אשר מסיבה נזק ליחיד או לסביבה(3). אלימות מתייחסת לא רק לפגיעה עצמה, אלא גם לשיפוט- הערכת הפגיעה וכינויה בשם "אלימות". במילים אחרות, התנהגות שמתפרשת כאלימות היא, בין השאר, תוצר של שיפוט סובייקטיבי של השופט, של הצופה או של הקורבן. השיפוט מושפע מערכים ועמדות של מעריכים אלו. שיפוט והתווית התנהגות כאלימה קשורים לא רק בעמדות וערכים של הצופה או של הקורבן, אלא גם בהתייחסות לפוגע. ככול שמייחסים לפוגע יותר אחריות למעשיו, כן גדלה ההסתברות שההתנהגות תוגדר כאלימות(4).

תגים:

טרור · אלימות · גיל הרך · מלחמות · מלחמה · עימות · ילדים · חינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החשיפה לטרור ולמצבי לחץ כמשפיעה על אלימות בקרב ילדים בגיל הרך", סמינריון אודות "החשיפה לטרור ולמצבי לחץ כמשפיעה על אלימות בקרב ילדים בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.