היישום אינו מחובר לאינטרנט

צדק חלוקתי בהקצאת איברים להשתלה

עבודה מס' 070351

מחיר: 153.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלה: האם השיקולים להקצאת איברים להשתלה הוגנים?

4,080 מילים ,12 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

תחום השתלת האיברים, מהבחינה טכנולוגית ורפואית, התקדם באופן ניכר במהלך העשורים האחרונים. המכשול המרכזי העומד מול התקדמות זו, במדינת ישראל, כמו במדינות אחרות, הוא המחסור הקבוע בהקצאת איברים להשתלה. גם מדינת ישראל, בדומה למדינות אחרות בעולם מחפשת אחר דרכים להרחבת מספר תורמי האיברים להשתלה, באמצעות חוקים ותקנות בדרכים נוספות. אחת הדרכים לכך, היא באמצעות עידוד תרומת איברים, שמהווה ניסיון מאזן בין האינטרס החברתי של הגדלת תרומת האיברים ובין שיקולים מעולם האתיקה והמוסר, כמו שמירה על זכויות הפרט ומשפחתו וכן מניעת שוק סחר באיברים ("הקצאת איברים להשתלה", הכנסת, 2005).
את רוב האיברים להשתלה ניתן להקצות לאחר המוות. השתלה מן החי מותרת בישראל מקרובים בדרגה ראשונה ומקרובים בדרגה שנייה. תרומת איבר יכולה להידחות מהסיבות: פסילה רפואית (יתר לחץ דם, סוכרת וכו'); קביעה שהתרומה אינה ממניעים אלטרואיסטיים; אבחנת בדיקה פסיכולוגית שנערכת שמציגה ממצאים שתרומת האיבר עלולה לפגוע בתורם רגשית, וכדומה ("הקצאת איברים להשתלה", הכנסת, 2005).

שאלת הדיון שעומדת בבסיס עבודה זו היא - האם השיקולים להקצאת איברים להשתלה הוגנים.

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת הדיון
רקע עובדתי ונתונים
תיאור הבעיה וניתוח מקורות הבעיה
המצב המקובל העולם
המחיר החברתי של הבעיה
אלטרנטיבות ודרכים לפתרון היצע האיברים להשתלה
חסמים
מרווחים ומפסידים
חוות דעת אישית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

סוגיית השיקולים של הצדק החלוקתי של הקצאת איברים להשתלה נובעת, בראש ובראשונה, מבעיה פשוטה למדי - עודף ביקוש על פני היצע מוגבל. דהיינו, מוגבלות משאבי האיברים להשתלה. אחד המקורות המרכזים לקיומו של ביקוש הגבוה מול ההיצע הנמוך (מעבר להתפתחות המהירה והמשמעותית התחום הטכנולוגי הרפואי של ניתוחי השתלות) נובעת מעלייה בתוחלת החיים בעולם (Daniels, 1990).

תגים:

צדק חלוקתי · הקצאת משאבים · כלכלה · השתלות · השתלה · מחלות · חלוקה · הוגן · השתלות · השתלת איברים · בריאות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צדק חלוקתי בהקצאת איברים להשתלה", סמינריון אודות "צדק חלוקתי בהקצאת איברים להשתלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.