היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות צווארון לבן

עבודה מס' 070347

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מי הם עברייני צווארון הלבן ומה היא מדיניות הענישה לגביהם?

7,673 מילים ,10 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

את המונח 'עבירות צווארון לבן' טבע לראשונה הסוציולוג האמריקאי אדווין סאתרלנד (Edwin Sutherland, 1949) אשר הסב את תשומת הלב לממדיה הנרחבים של עבריינות זו בספרו: "White Collar Crime".
עד לעת ההיא, נהוג היה לחשוב שעבריינות היא בעיקר נחלתם של המעמדות הנמוכים. ריבוי העברות שבהן מעורבים אנשי צווארון לבן, בכללם פקידי בנקים, אנשי עסקים, סוכני חברות ביטוח, בכירים במשרדי ממשלה וכיוצא באלה, מציג תופעת שחיתות רחבה במגזרים שונים בחברה. במונח 'עבריינות של צווארון לבן' - 'White Collar crime' - כוללים חוקרים הגדרות שונות. אך יש לציין כי לא נמצאה עד היום הגדרה מקיפה לחלוטין למונח זה.

בעבודה זו אשתמש בתיאוריות קרימינולוגיות על-מנת ליתן הסברים לעבריינות צווארון לבן כמו גם על-מנת להציע דרכים ראויות להילחם בעבירות אלו ולצמצם את היקפן.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 עבריינות צווארון לבן - התפתחות מושגית והיסטורית
2.1 עברייני צווארון לבן או עבריינות צווארון לבן?
2.2 מאפיינים התנהגותיים לעברייני צווארון לבן
2.3 היחס לעברייני צווארון לבן בחברה ובמשפט
2.4 דמוניזציה ושיפוט מוסרי
3 סיכום
4 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קונפליקט זה קיים מפני שאנו נוטים לחשוב על מונח זה ביחס לקבוצות עבריינים שהם עשירים, מכובדים, חברות או אנשים פרטיים. שפירא (2001), ציין בהרצאתו, כי עברייני צווארון לבן הם קטגוריה סוציולוגית ולא קטגוריה משפטית. שפירא ביסס את טיעונו על מחקרו של הסוציולוג אדווין סטרלנד (Sutherland, 1949) אשר מאז פרסום ספרו "עבירות צווארון לבן" הפך מושג זה להיות מונח מרכזי. בשנת 1949 סטרלנד חקר סטטיסטיקות קרימינולוגיות אשר ניסו לבדוק את אפיון העבריינים.

תגים:

עבריינות · צווארון לבן · פסיקה · חקיקה · שירות בתי הסוהר · ענישה · אכיפה · שחיתות · סטייה חברתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות צווארון לבן", סמינריון אודות "עבריינות צווארון לבן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.