היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקפאת ביציות מטעמים שאינם רפואיים

עבודה מס' 070343

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יתרונות, חסרונות והאם זהו מודל רצוי שיש לאמצו?

16,798 מילים ,75 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא של הקפאת ביציות מטעמים שאינם רפואיים, קרי טעמים חברתיים כגון: לימודים, קריירה, מציאת בן זוג ועוד.
בגופה של כל אישה חבוי שעון ביולוגי שמתחיל לתקתק מיום לידתה, המשמעות היא שככל שהשנים חולפות, כך יורדת איכות הביציות שבגופה ולכן האישה הופכת להיות פחות פורייה וסיכויה להרות קטנים, וזאת בשונה מהגבר שממשיך להיות פורה כמעט לנצח.
הקפאת ביציות, זהו הליך שבו שומרים ביצית בטמפרטורה נמוכה לעצירת כל התהליכים הביולוגיים בה, ובביצית מופרית- לרבות עצירת חלוקת התאים בה.
המצב החוקי במדינת ישראל עד ספטמבר 2010 אסר על הקפאת ביציות שלא במסגרת 'טיפול רפואי עקב ליקויי פוריות'. כלומר, הקפאת ביציות הותרה רק לנשים העוברות טיפולי פוריות בעצמן, עקב בעיות פריון - שלהן או של בן זוגן, או שהן מצויות בטיפולים רפואיים אחרים, שהם מסכני פוריות, כגון טיפולים כימותרפיים.
בחרתי לכתוב על נושא מעניין זה מכיוון שבינואר 2011 משרד הבריאות בישראל תיקן תקנה חדשה: תקנות בריאות העם (הפריה חוץ גופית) (תיקון) התש"ע 2010. התקנה החדשה, הביאה עימה עידן חדש של הורות ובכללה הורות מבוגרת. כיום כל אישה בטווח הגילאים 30-41 יכולה לבחור לשמר את פוריותה על ידי נטילת ביציות ושמירתן למטרות הולדה עתידית וזאת ללא הוריה רפואית.

סוגיה זו, העלתה שאלות אתיות, חברתיות, כלכליות ומשפטיות רבות.
לעניות דעתי, לא נראה שהקפאת ביציות של נשים שמעוניינות להביא ילד לעולם בגיל מבוגר יותר, מהווה טעמים כבדי משקל שבגינם יש לשלול את האפשרות הזו.
שאלת המחקר בעבודתי הינה האם לאור כל הביקורות שהועלו, היתרונות והחסרונות של מתן ההיתר להקפאת הביציות מטעמים חברתיים, היה נכון לאמץ זאת במדינת ישראל. שיטת המחקר שנבחרה הינה תיאורטית ביקורתית שנסמכת על מחקרים וספרות, בעזרתם אסקור את תופעת הקפאת הביציות מטעמים חברתיים תוך ניסיון ליצור תמונה שלמה שתשקף את המצב במדינת ישראל. המגבלה העיקרית שעמדה בפניי בעת ביצוע המחקר הייתה מציאת חומרים עדכניים וזאת מכיוון שנושא זה הינו חדש יחסית ואין עדיין המון כתיבה על ההשלכות והתוצאות של מתן ההיתר של הקפאת הביציות מטעמים חברתיים ומדינת ישראל היא בין המדינות הראשונות שהתירו זאת. בפרק א' אציג את ההליך הרפואי ומטרתו, אסביר על הפוריות וההבדלים בן נשים לגברים, מה הן שיטות ההקפאה השונות, יתרונות וחסרונות, האם השיטה היא ניסיונית ולמי מתאימה הקפאת ביציות. בפרק ב' אסקור את המצב המשפטי במדינת ישראל טרם שינוי התקנות של משרד הבריאות ולאחריו, ארחיב על חוזרי המנכ"ל הנוגעים לנושא הנדון ובנוסף אדון בזכות לבריאות. בפרק ג' אתייחס לקשר שבין הלכה לפוריות. בפרק ד' אדון בניתוח הביקורתי להקפאת הביציות מטעמי גיל. אנסה להציג כמה שיותר לבטים מכאן ומכאן ולהסביר על ההשלכות השונות כתוצאה מהיתר זה. בנוסף ארחיב על הזכות להורות. בפרק ה אציג את הניתוח הביקורתי לתופעה זו ואציג את עמדתי, תוך התייחסות למבט קדימה. בפרק ו אסקור את המצב במדינות שונות בעולם, האם גם שם מותר להקפיא ביציות משיקולים חברתיים. לבסוף יוצג הסיכום בו אציג את מסקנותיי.

תוכן העניינים:
פתח דבר
פרק א: ההליך הרפואי ומטרתו
• רקע רפואי
הסיבות העיקריות לירידה בפוריות האישה עם הגיל
שיטות הקפאה
הקרור האיטי
מהפכת הזיגוג-וויטריפיקציה
השוני והדמיון בין שתי השיטות
יתרונות וחסרונות של שיטות ההקפאה
הפריה חוץ-גופית (IVF)
האם הליך הקפאת הביציות הוא ניסיוני?
למי מתאימה הקפאת הביציות
פרק ב: המצב המשפטי במדינת ישראל טרם השינוי בתקנות ובעקבותיו
* תקנות בריאות העם (הפריה חוץ-גופית), התשמ"ז-1987
* חוזר מנכ"ל: הקפאת ביציות
* מי הם הגופים שרשאים לבצע זאת
* טופס הסכמה מדעת
* עלות ומימון
פרק ג: הלכה ופוריות
פרק ד: הקפאת ביציות מטעמי גיל-ניתוח מסגרת תיאורטית
* הזכות להורות
* לידה בגיל מבוגר
* הסיכונים ללידה בגיל מבוגר
* הורות בגיל מבוגר
* האוטונומיה של האישה להחליט על גופה
* הזכות לחיים וטובת הילד
* היבט כלכלי
* תפקיד הרופא

פרק ה: הקפאת ביציות מטעמי גיל, ניתוח ביקורת
* הגבלת הגיל
* סוגיית השוויון
* עלות ומימון

פרק ו: משפט משווה
* ישראל
* הקפאת ביציות מטעמים חברתיים
* אנגליה
* ארצות הברית
* רומניה
* איטליה
* הולנד
סוף דבר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במדינת ישראל יש קשר בין הזכות לקבל טיפולי פוריות לבין הזכות החוקתית לפרטיות בחיים המשפחתיים. זכות זו מעוגנת היום בסעיף 7(א) לחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו(120): "כל אדם זכאי לפרטיות ולצנעת חייו".
המצב המשפטי במדינת ישראל עד ספטמבר 2010 אסר על הקפאת ביציות שלא במסגרת 'טיפול רפואי עקב ליקויי פוריות'(121). כלומר, הקפאת ביציות הותרה רק לנשים העוברות טיפולי פוריות בעצמן, עקב בעיות פריון - שלהן או של בן זוגן(122), או שהן מצויות בטיפולים רפואיים אחרים, שהם מסכני פוריות, כגון טיפולים כימותרפיים(123).

תגים:

הקפאת ביציות · הורות מבוגרת · פוריות · הריון · לידה · משפחה · דילמה רפואית · רפואה · משפט · הלכה · יהדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקפאת ביציות מטעמים שאינם רפואיים", סמינריון אודות "הקפאת ביציות מטעמים שאינם רפואיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.