היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות אוהדים בספורט

עבודה מס' 070334

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא.

4,939 מילים ,29 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תופעת אוהדי קבוצות הספורט נבחנה בספרות המחקר המקצועית ברחבי העולם. התופעה סקרנה חוקרים רבים מתחום הסוציולוגיה והפסיכולוגיה שחלקם מציגים טרמינולוגיות המושאלות מעולם הדת הכוללות טקסים ופולחנית ומהווים אחד ההסברים לתופעה (Hoffman, 1992). חוקרים אחרים מציגים את שלל האמונות התפלות שכוללות קמעות, בגדים ועוד המקבילים לאלו שניתן למצוא בקרב אנשים מאמינים ובדומה לטקסים דתיים (Weiner, 1986). מחקרים נוספים בנושא קהל אוהדי הספורט מציעים מינוחים מעולם הפסיכולוגיה החברתית שכוללים "זהות חברתית", ומסבירים את ההשלכות של ההשתייכות לקבוצת קהל האוהדים של מועדון ספורט (Jones, 2000).
את התופעה הכוללת גילויים של אלימות בקרב אוהדים ומשתתפים במגרשי הספורט ניתן לשמוע בחדשות ולקרוא בעיתונים חדשות לבקרים, גם במדינת ישראל וגם במדינות העולם והיא אינה פוסחת על שום תרבות.

עבודה זו תבחן את נושא האלימות בקרב אוהדים ותנסה לתת הסברים וקשרים לדברים המביאים לכך.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- תופעת אוהדי הספורט וגילויי אלימות במגרשים
פרק שני - הסיבות לגילויי אלימות בספורט
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בספרות המחקר ניתן למצוא מחקרים רבים ותיאוריות רבות אשר מנסים לתת הסבר לתופעת אוהדי הספורט ולבאר את גילויי האלימות המתרחשים ביציעים ובמגרשי הספורט. מאמרים ומחקרים רבים בנושא אוהדי הספורט מתבססים על התיאוריה הסוציולוגית של "זהות חברתית". הווה אומר שהמשמעות של השתייכות לקבוצה חברתית כמו לדוגמא קבוצת האוהדים של מועדון כדורגל או מועדון כדורסל ולדרך השתקפותה בעיני האחרים קיימות השלכות והשפעות מהותיות על תפיסתם ועל הערכת העצמי של אוהדי המועדון (Jones, 2000).

תגים:

ספורט · חברה · אוהדים · כדורגל · קבוצה · מועדון · אלימות · פעילות · קהל · יציע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות אוהדים בספורט", סמינריון אודות "אלימות אוהדים בספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.