היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בראשית הציונית

עבודה מס' 070207

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היחס של ראשי הציונות לתפקידה של האישה בציונות והשוואה עם המציאות של הנשים בארץ ישראל, בעיקר נשות העלייה השנייה.

3,844 מילים ,19 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבדוק את היחס של ראשי הציונות, כגון הרצל, נורדאו ואחרים, לתפקידה של האישה בציונות, ואשווה את האידיאל הנשי שהם מדברים עליו עם המציאות של הנשים בארץ ישראל, בעיקר נשות העלייה השנייה. יש לעבודה זו שתי שאלות: האחת, איזה מין אידיאל נשי הציגו ראשי הציונות? אילו תפקידים הם רצו לתת לנשים? השאלה השנייה היא האם החזון של אותם הוגים התממש בפועל? מה קרה בפועל עם הנשים בארץ ישראל והאם זה תואם את מה שההוגים תכננו?
גילת גופר טוענת שנשיות מתעצבת בשני ערוצים: ערוץ ההתנסות וערוץ האידאל. בערוץ ההתנסות הנשים נאבקות על המקום הממשי שלהן בעשייה בחברה שהן חיות בה. בערוץ האידאל נוצרות תבניות אידיאולוגיות ואנטי-אידיאולוגיות שיוצרות דימויים נשיים חיוביים או שליליים. רוב מה שידוע לנו על נשים בתקופת העלייה השנייה מגיע מגברים שכן נשים כמעט ולא כתבו בשל חוסר ידיעת השפה, ולכן קשה לבחון כיצד נשים פעלו בשביל לקדם את האידיאל הנשי הרצוי להן. על כן עלינו להסתפק בכתבי הגברים של התקופה שמדווחים על שני הערוצים, ההתנסות והאידיאל.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק ראשון - מעמד הנשים והתפקיד שלהן באידיאל הציוני
פרק שני - פעילות נשים בארץ ישראל בעלייה השנייה
פרק שלישי - הפער בין הרצוי למצוי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כדי להבין את הדימוי של האישה האידאלית באוטופיה הציונית יש לבחון תחילה את השינויים שחלו בדימוי העצמי הגברי ובזהות המינית שלו. הוגי הציונות שקדו רבות על יצירת הגבר היהודי החדש, יותר מאשר על דמותה של האישה היהודייה החדשה. כתנועה של לאומיות מתחדשת שנלחמה בתדמית השלילית של היהודי הדגישה התנועה את היכולת של היהודים למלא תפקידים גבריים. התרבות האירופאית הבנתה את העם היהודי במונחים של נשיות קולקטיבית, ובעצם תיוגה של היהדות כנשית היה משום השפלה לאומית. היהודי המומר אוטו וינגר מבטא את התפיסה המזהה את היהדות עם הנשיות בספרו מין ואופי משנת 1903:

תגים:

מגדר · עם ישראל · פמיניזם · עליה · ציונות · עלייה · נשים · אשה · אישה · פמיניזם · אלטנוילנד · איכרות · אגודת הנשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בראשית הציונית", סמינריון אודות "נשים בראשית הציונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.