היישום אינו מחובר לאינטרנט

התגבשותה של התנועה הציונית בארה"ב

עבודה מס' 067664

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התגבשותה של התנועה הציונית בארה"ב ככוח פוליטי במערכת הפוליטית האמריקנית בין השנים 1945-1948.

4,583 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודתי זו, אסקור את התגבשותה של התנועה הציונית בארה"ב בתחילת המאה העשרים ואתמקד בהפיכתה לקבוצה בעלת כוח פוליטי בתקופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה. אחת ההשלכות לכוחה הפוליטי של התנועה הציונית באה לידי ביטוי בעובדה שהממשל האמריקני בוושינגטון החליט שיש לשנות את מדיניותו על מנת למשוך את המצביעים מתוך קהל היעד הזה, עצם השפעתה של התנועה הציונית על מדיניותו של הממשל האמריקאי מצביעה על היותה שחקן פוליטי לא מבוטל במערכת הפוליטית האמריקנית. מתי החלה התגבשותה של התנועה הציונית לכדי גוף בוחר בעל כוח פוליטי כזה? באילו תחומים הפעילה קבוצה זו לחץ על השלטון, האם רק על מדיניות החוץ האמריקאית שנגעה לשאלת ארץ-ישראל או שמא גם בנושאי פנים?
על מנת לענות על שאלות אלו יש לבדוק מי היו מנהיגי התנועה הציונית בארה"ב ובאיזה אידיאולוגיה הם החזיקו, כמו כן ולא פחות חשוב יש מקום לערוך בדיקה לגבי התפלגות היהודים בתוך ארה"ב, אילו קבוצות מתוך היהודים כללה בדיוק התנועה הציונית ומה היה מקומה של התנועה הנוצרית הציונית בתוך התנועה הציונית. ייתכן שכוחה של התנועה הציונית בארה"ב בא לה בעיקר מתוך העובדה שהיא זכתה לתמיכתה של התנועה הציונית הנוצרית המאפיינת בעיקר את הזרם האוונגליסטי. את עיקר החומר לעבודה זו אדלה מתוך ספרים ומאמרים בנושא כמו גם מתוך הארכיון הציוני המרכזי בירושלים וחומר רקע מתוך אתרי אינטרנט רשמיים של יהדות ארה"ב ואחרים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: ראשיתה של תנועה
פרק שני: מקומה של התנועה הציונית בפוליטיקה האמריקאית
פרק שלישי: נוצרים למען ציונות
פרק רביעי: חשיבותו של הקול היהודי בבחירות 1946
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כדי להבין את המציאות הפוליטית שבה פעלה התנועה הציונית, חייבים להתייחס לקושי בהפעלת לובי פוליטי המבוסס על הקול היהודי. סוגיה זו באה לידי ביטוי בזיכרונותיו של ליאון פויאר (Feuer, Leon.I.), הוא הדגיש שהפעילות הציונית בוושינגטון לא הייתה שונה מפעילותם של קבוצות אינטרסים אחרות. כגון גופים כלכליים, ארגוני עובדים, קבוצות דתיות ומיעוטים אתניים. כל אותם גופים פעלו בבירה האמריקנית למען צורכיהם שלהם, וניסו להשפיע על יזמות החקיקה ועל פעולות הממשל בענייניהם. (12)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התגבשותה של התנועה הציונית בארה"ב", סמינריון אודות "התגבשותה של התנועה הציונית בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.