היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהות התפיסה הציונית של יהודי ארה"ב לאחר הקמת מדינת ישראל

עבודה מס' 069854

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפיסה הציונית כפי שהיא בראי היהודים בארה"ב, מול תפיסתו של דוד בן-גוריון לאחר קום המדינה.

6,063 מילים ,44 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתפיסה הציונית כפי שהיא בראי היהודים בארה"ב, מול תפיסתו של דוד בן-גוריון לאחר קום המדינה.
בעבודתי אביא סקירה היסטורית קצרה על צמיחתה של הציונות והתפתחותה. יתר הפרקים עוסקים בציונות החל מקום המדינה: על ייחודה של הציונות האמריקאית, והתמודדותה עם האנטישמיות, ועם מושגי הציונות הקלאסית, הקשיים בהגדרת הציונות עם קום המדינה. אבחן את טיב הקשר בין יהודי ארצות-הברית למדינת ישראל.
ולבסוף שאלת העלייה של יהודי ארצות-הברית למדינת ישראל, אנסה לברר מדוע הציונות האמריקאית התכחשה למעשה ולהלכה, לערך המרכזי של הציונות - העלייה.

הנחת היסוד העומדת בבסיס העבודה היא כי קיים שוני מהותי בתפיסת הציונות של יהודי ארצות-הברית לבין היהודים היושבים בציון, ואינה עונה על מטרות התנועה הציונית בתחילת דרכה. זאת הסיבה העיקרית לישיבתם של יהודי ארצות-הברית בגולה.

תוכן העניינים:
מבוא
דוד בן-גוריון
סקירה היסטורית על התפתחות התנועה הציונית באמריקה
מהות התפיסה הציוניות באמריקה
שאלת ההפרדה והמשבר לאחר קום המדינה בין ההסתדרות והסוכנות הציונית
הקמת המדינה בצל הציונות האמריקאית
שאלת העלייה של יהודי ארצות-הברית למדינת ישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"ציונות שווה לאמריקניות", כך הכריז שופט בית המשפט העליון האמריקני לואיס ברנדייס, ממנהיגי הציונות בארצות הברית וכמוהו, גם הוגי הדעות היהודים הכירו בכך שאמריקה החילונית והקוסמופוליטית "הציעה ליהודים סביבה מתאימה באופן יוצא מן הכלל לקידום תביעותיהם וענייניהם האתניים, יחד עם הנפת הנס של חירות אישית ועצמאות לאומית". היהדות האמריקנית והציונות יכלו לפרוח יחדיו בתוך זהות יהודית אחת (טרוי,גיל(התש"ס) "תולדותיו של חלום אמריקני", עמ' 186).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהות התפיסה הציונית של יהודי ארה"ב לאחר הקמת מדינת ישראל", סמינריון אודות "מהות התפיסה הציונית של יהודי ארה"ב לאחר הקמת מדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.