היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מבצע משה" ועלייתם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל

עבודה מס' 070086

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות להעלאת יהודי אתיופיה במבצע משה.

8,032 מילים ,22 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

שאלת המחקר הנבדקת בעבודה היא: מהם הסיבות להעלאת יהודי אתיופיה במבצע משה?
שאלת מחקר זו נבחרה, משום שבשנת 1984 הגיעו ידיעות על מצבם הקשה של היהודים באתיופיה. נוסף על הבצורת והרעב שפקדו את אתיופיה, סבלו היהודים מרדיפות קשות של המשטר, שגייס ילדים בני 12 לצבא, אסר על קיום חוקי הדת היהודית, האשים את מנהיגי הקהילה בריגול למען ישראל ועוד. כל אלה הביאו את ממשלת ישראל לכלל החלטה, שיש להציל את יהודי אתיופיה ולהעלות אותם ארצה.
שיטת המחקר - בעבודה זו אשתמש בשיטת ניתוח תוכן איכותני. על ידי שימוש בספרים, מאמרים, ואתרי אינטרנט שונים אשר מציגים ומתארים את הסיבות לעלייתם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל בזמן מבצע משה.

העבודה תחולק ל-3 פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון, אציג סקירה היסטורית על יהודי אתיופיה עד למבצע משה.
בפרק השני, אנתח את מבצע משה.
בפרק השלישי, אדון בסיבות להעלאת יהודי אתיופיה לישראל. פרק זה יתן מענה לשאלת המחקר של העבודה.
השערת המחקר: על בסיס סקירה ראשונית של החומר, ניתן להניח, כי ככל שמצבם של יהודי אתיופיה החמיר ועלתה סכנה קיומית לחייהם כך גבר האינטרס ההומניטארי על מכלול האינטרסים הכלכלי והגאו אסטרטגי שעמדו בפני ממשלת ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: סקירה היסטורית
פרק 2: מבצע משה
א. רקע למבצע
ב. המבצע
פרק 3: דיון- הסיבות להעלאת יהודי אתיופיה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפי תושבי אתיופיה וכן בעולם כולו, מכונים ילידי אתיופיה בני דת משה "פלאשים", דהיינו: נוכרים ועוד. בינם לבין עצמם שמם ביתא ישראל. הם גרים בצפון המדינה, ודוברים את השפה האמהרית או תגריניה, בהתאם למקום מושבם. במגזר האתנוגרפי, מקובל לראות את מוצאם משבטי אגאו(3).

תגים:

עלייה · אתיופים · עולים · הגירה · קליטה · אפריקה · יהודים · גולה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מבצע משה" ועלייתם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל", סמינריון אודות ""מבצע משה" ועלייתם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.