היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הזמן של יהודי אתיופיה

עבודה מס' 069187

מחיר: 459.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תפיסת הזמן התרבותית של קהילת יהודי אתיופיה ומאפייניה הלאומיים והדתיים אל מול השפעת חיי היומיום הנכפת מכורח התרבות המערבית.

20,274 מילים ,55 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בניסיון לעמוד על מאפייני תרבות הזמן של ביתא ישראל ועל אופן השפעתה בחיי היומיום תוך עמידה על הפערים שבין תפיסה זו לבין התפיסה היהודית ו/או הישראלית אך מבלי לבכר אחד על משנהו.
מבנה העבודה מתבסס על התקדמות מן החוץ אל הפנים והתמקדות מן הכלל אל הפרט. הסקירה הספרותית נוגעת יותר בצורת החיים באתיופיה מנקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית (etic) כפי שמתוארת בספרות הכתובה באופן כללי למדי, ומבלי ניסיון מעמיק להבין את אופן ההשפעה של האופי התרבותי. המטרה בכך היא להעניק לקורא רקע כללי בהבנת צורת החיים של ביתא ישראל ומנהגיהם בכל הרלוונטי למושג הזמן. הבנת רקע זה דרושה כדי להפנים את הפער התרבותי שבין הקהילה לבין התרבות המערבית השוררת במדינתנו. בהמשך, החלק של הראיונות נוגע יותר בתיאור התרבות מזווית ראיה פנימית (emic) ועמוקה יותר. כך, חלק זה גדוש יותר ברגשות, חוויות, דעות ושאר תיאורים אישיים. להבדיל מהחלק של הסקירה, בחלק של הראיונות נעשה ניסיון להבין את תרבות הזמן מתוך נקודות תרבותיות והכרתיות. לשם כך, נבחנו מוטיבים תפיסתיים המציבים את מימד הזמן כמרכיב בתוך תרבות וצורת חיים המושרשת בקהילה. כחלק מכך, נותחו מושגי יסוד ברמת הפרקסיס, נבחנו היסודות הקוסמולוגיים המבטאים את תפיסת הזמן, נחקרה הבניית תרבות הזמן כחלק משגרת החיים ושאר התייחסות אל מושג הזמן מזוויות שונות מאלו המוכרות לנו.

תוכן העניינים:
הקדמה והצגת הנושא
מבנה העבודה
מתודולוגיה
1. סקירה ספרותית
1.1. לוח השנה וספירת הזמן האתיופי
1.1.1. לוח השנה האתיופי אל מול לוח השנה של ביתא ישראל
1.1.2. היממה האתיופית
1.2. ניהול הזמן בשבת
1.3. חגים ומועדים
1.3.1. סקירת חגי ביתא ישראל
1.3.2. ספירת החגים ומועדיהם
1.4. זמני טומאה וטהרה
1.4.1. נידה
1.4.2. לידה
2. הצגת וניתוח הממצאים
2.1. זמן כמימד תרבותי
2.1.1. הזמן מול האדם
2.1.2. ספירת הזמן במחזור היומי
2.1.3. ספירת הזמן במחזור השנתי
2.2. זמן בהיבט הקוסמולוגי
2.2.1. זמן מעגלי מול זמן לינארי
2.2.2. הבניית הזמן - שבת כזמן מקודש
2.3. תפיסת הזמן ברמת הפרקסיס
2.3.1. השפה כמוטיב מעצב וכמשקף תרבות
2.3.2. הפער בין הסובייקטיבי לאובייקטיבי
2.4. זמני טהרה
2.5. הזמן כביטוי לניגוד בינארי
2.6. הצבא כגורם מעצב תרבות זמן
3. מסקנות והצעת מחקר עתידית
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הבנת תפיסת מימד הזמן האתיופי טמונה למעשה בהבנת הלך החיים היומיומי של האתיופים. בחברה האתיופית המסורתית הדאגה היומיומית היא סיפוק הצרכים השגרתיים הנתונים של בני המשפחה, עיקר פרנסתה של המשפחה הכפרית הייתה בעבודת האדמה והיא זו שהיוותה את בסיס שגרת חייהם של ביתא ישראל.

תגים:

ביתא ישראל · יהדות אתיופיה · תפיסת הזמן · זמן אתיופי · תרבות · ראיונות · יהודי אתיופיה · החברה הישראלית · אתיופים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הזמן של יהודי אתיופיה", סמינריון אודות "תפיסת הזמן של יהודי אתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.