היישום אינו מחובר לאינטרנט

כשלון המודיעין במלחמת יום הכיפורים

עבודה מס' 070030

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההחלטות האסטרטגיות של הדרג הבכיר.

10,237 מילים ,17 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

שאלת מחקר של עבודה זו, כיצד כשלון המודיעין הישראלי השפיע על תחילתה של מלחמת יום הכיפורים? מטרת עבודה זו באה לבחון ההחלטות האסטרטגיות של ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר הקשורות והמשפיעות על מהלכי המלחמה, על מהלכי המלחמה השגויים של אגף המודיעין, אמן והמוסד, מודיעין חיל האוויר והמודיעין האמריקני. החלטות שגויות אלו שגרמו להפתעה גמורה במלחמת יום הכיפורים מצידה של ממשלת מצרים.
השערת מחקר: סקירת המהלכים הצבאיים שנקטו הן המצרים והן הסורים טרם המלחמה והצגת הפירוש שנתנו למהלכים אלה ההנהגה הצבאית והאזרחית בישראל מלמדות עד כמה היה הצד הישראלי שבוי בתפיסותיו השגויות על כשלון המלחמה הן מההיבט הצבאי והמודיעיני.
עבודה זו מבוססת על ספרים, מאמרים ומחקרים שנכתבו בנושא כישלון המודיעין במלחמה. את העבודה אפתח בשני מקרי בוחן של הפתעה צבאית - מבצע ברבורסה והפצצת פרל הארבור -בעקבות כשלון המודיעין, ואסיים בהפתעה הצבאית של מלחמת יום הכיפורים בעקבות כשלון המודיעין.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א':
מבצע ברברוסה ופרל הארבור -
כשלון המודיעין
פרק ב':
רקע מקדים למלחמה
יום הכיפורים בזירה בצפון
יום כיפורים בזירה בדרום
פרק ג':
הכישלון הצבאי
צלצול הגונג - 6 באוקטובר
חיל האוויר
חיל הרגלים
פרק ד':
כישלון המודיעין
כישלון מודיעין חיל האוויר
כישלון המודיעין האמריקני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפרק זה אציג שני מקרי בוחן שניתן להגדירם "ברבורים שחורים" על פי הגדרותיו של טאלב . הראשון עוסק במבצע "ברברוסה", השפעת המודיעין על מהלכיה המרכזיים של המלחמה בחודשיה הראשונים, כשלון הסובייטים להתכונן כראוי לקראת הפלישה הגרמנית, כשלון שתרם משמעותית לתבוסה האדירה שנחל הצבא האדום בחודשי המלחמה הראשונים, וההצלחה של הסובייטים, באמצעות מקורות מודיעין איכותיים, לעמוד על כוונתה של יפן לתקוף את ארה"ב בזירת האוקיינוס השקט ולא את בריה"מ.

תגים:

הפתעה אסטרטגית · מלחמה · ברברוסה · יום כיפור · אורטובר · גולדה מאיר · משה דיין · אלי זעירא · פרל הארבור · הטעיה · ביטחון · הקונספציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כשלון המודיעין במלחמת יום הכיפורים", סמינריון אודות "כשלון המודיעין במלחמת יום הכיפורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.