היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה בין רופא למטופל בדגש על הטיפול ברפואה משלימה

עבודה מס' 069989

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבעיות האתיות בהן נתקלים רופאים כאשר הם עומדים מול ניסיונות הטיפול של הרפואה המשלימה.

3,498 מילים ,17 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה הוצגו הערכים השונים בקוד האתי ומקורותיו של הקוד האתי. למרות חומרים רבים מאוד שמצאנו בתחומים בהם מתרחשת דילמה בין רופא למטופל בכל הקשור לקודים אתיים, בחרנו להתמקד דווקא בנושא של הבעיות האתיות בהן נתקלים רופאים כאשר הם עומדים מול ניסיונות הטיפול של הרפואה המשלימה.
נראה כי סירובם של הרופאים לקבל את עמדות הרפואה המשלימה גורם להם למעשה להחסיר מידע מהמטופלים בדבר אפשרויות הטיפול המוצעות להם ובכך פוגמים גם בערכים האתים של שיוון, האוטונומיה, הנזק וערך ההטבה.
הצגנו את היתרונות והחסרונות בעניין חובת ההודעה של הרופאים בדבר קבלת הטיפול המשלים בפרט, וכן, בעניין היחס לרפואה המשלימה בכלל, תוך הצגת פתרונות. אולם כאן נבקש להציג דווקא לא את אוטונומית המטופלים כי אם את אוטונומית המטפלים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. דילמות אתיות ברפואה משלימה
א. הקדמה
ב. הרפואה המשלימה
ג. טיעונים בעד הרפואה השגרתית ונגד הרפואה המשלימה
ד. טיעונים נגד הרפואה השגרתית ובעד הרפואה המשלימה
ה. הצעות לפתרון
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ערכי יסוד של האתיקה הרפואית כוללים בין היתר את הערך של "אוטונומיה". המשמעות היא שלמטופל יש זכות מלאה לקבל החלטות, באופן חופשי ועצמאי, מתוך שקיפות, בדבר הטיפול הרפואי שניתן לו ובדבר הצורך במתן "הסכמה מדעת" טרם קבלת כל טיפול רפואי. כל זאת בהתחשב באוטונומיה החופשית הרפואית של הרופא שהיא אוטונומיה מסוג חופש פעולה נרחב (Ian wheatley, 2012).

תגים:

הקוד האתי · זכויות החולה · בריאות · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה בין רופא למטופל בדגש על הטיפול ברפואה משלימה", סמינריון אודות "אתיקה בין רופא למטופל בדגש על הטיפול ברפואה משלימה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.