היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של הרופא בסיפורו של עגנון "הרופא וגרושתו" וניתוח אישיותו עפ"י התורה הפרוידיאנית.

עבודה מס' 061351

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,527 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הזרם החדש בפילוסופיה ובביקורת הספרות, הדקונסטרוקציה, התפתח החל משנות השבעים בצרפת ובאמריקה ומתח ביקורת מוחצת על כל המושגים הפילוסופיים המסורתיים של: הכרה, ידיעה, שפה והבנה. אביה הרוחני של מגמה זו הוא הפילוסוף היהודי-צרפתי, ז'אק דרידה, אולם רעיונות דומים הופיעו כבר בכתביהם של הפילוסוף מישל פוקו והפסיכואנאליטיקן ז'אק לאקאן. שלושתם הטילו ספק במעמדו המקודש של המדע, דהיינו באובייקטיביות של הלשון המתארת והמנתחת.
בניגוד לתפיסות הספרותיות שהאמינו בכוחה הכמעט מאגי של השפה, מייצגת הדקונסטרוקציה ניהיליזם לשוני מתוחכם. על ידי סתירת כל משמעות טקסטואלית יציבה, היא מרוקנת הן את הספרות והן את הביקורת מכל מובנות קבועה.
הסיפור "הרופא וגרושתו" נועד מלכתחילה לשמש כסיפור ליווי, כחלק מהרומן "אורח נטה ללון". שם גם מתגלה שמו של הרופא - קובה מילק - ונודעים פרטים ביוגרפיים על הגיבור והמסגרת הכללית של חייו. הרופא הוא בנו של הפחח שתום-העין. העין האחת באה להעיד על התמצאות חלקית בלבד בעולם הערכים. הלל ברזל (1975) טוען כי פרשת הפחח ואורח-חייו, מעידים בכל שלבי הסיפור על מציאות חיים חצויה ומעוותת. הפחח ובנו מסתגרים מן העולם בסוכת בדידות.

מקורות:

י. בהט (1982) ש"י עגנון מבחר מאמרים על יצירתו בעריכת הלל ברזל עם עובד תל-אביב.
ה. ברזל (1975) סיפורי אהבה של ש"י עגנון - אוניברסיטת בר אילן.
ש"י עגנון (1976) מעצמי אל עצמי - שוקן תל-אביב
א. פלק (1993) עגנון והפסיכואנליזה, עתון 77.
ב. שריבוים (1993) פשר החלומות ביצירותיו של ש"י עגנון, פפירוס הוצאת אוניברסיטת תל-אביב
Averנach D. (1984) At the Handles of the lock. Themes in the fiction of Agnon Oxford.

תגים:

גיבור · דמות · ניתוח · פסיכולוגי · אישיות · ספרותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של הרופא בסיפורו של עגנון "הרופא וגרושתו" וניתוח אישיותו עפ"י התורה הפרוידיאנית.", סמינריון אודות "דמותו של הרופא בסיפורו של עגנון "הרופא וגרושתו" וניתוח אישיותו עפ"י התורה הפרוידיאנית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.