היישום אינו מחובר לאינטרנט

דרכי התמודדותו של עגנון בנושא השואה

עבודה מס' 064800

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת עבודות, פרשנות ומאמרים הדנים ביצירותיו של עגנון ובאזכורה של השואה בהם.

6,320 מילים ,15 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ספרות השואה בעברית, הנה תולדה של האירוע הטראומטי ביותר בתולדות העם היהודי. הספרות מתמודדת עם אירועי האימה בשנות ה- 40 באירופה הכבושה בניסיון לתת מבע לחויות ולמצבים שהם "מעבר למילים"., קיימת נטייה ברורה בספרות השואה העברית להסתמך על ראייה היסטורית הנשענת על סיבתיות לוגית ועל תהליכים היסטוריים (יעוז 1980).
לאור העובדה כי הקטסטרופה שניחתה על העם היהודי באירופה של שנות מלחמת העולם השנייה היא מאורע כה נורא וחריג באופיו ובממדיו, מובן ומקובל עלינו שהמחשבה והיצירה היהודית והעברית של בני הדור שחווה את השואה במישרין או בעקיפין יעסוק בנושא זה וינסה להתמודד עם השלכותיו וזאת על אף ההכרה המקובלת על רבים כי לסופר או האמן, יש חירות לברור את הנושאים שאותם הוא רוצה להביע בכתביו. אולם באשר לנושא השואה השתיקה או אי ההגבה מעורה תמיהה רבה שהרי הציפייה ממנו לאמירה היא לגיטימית ומתבקשת (לאור 1995).
אכן נושא השואה ואזכורה ביצירותיהם של סופרים, משוררים ואמנים בני התקופה מעלה את השאלה, האם גם הסופר עגנון שנחשב לאדם כביר כוח ורב יבול כתב על השואה? האם יתכן כי התעלם בכתיבתו מהאסון הנורא ביותר שניחת על העם היהודי?

בעבודה זו אעסוק בסוגיה של נושא השואה ביצירות עגנון.
אציג עבודות, פרשנות ומאמרים הדנים ביצירותיו של עגנון ובאזכור השואה בהם.
העבודה תתמקד בשתיים מיצירותיו "הנעלם" מתוך קובץ "העיר ומלואה" "והאדונית והרוכל" מתוך קובץ " סמוך ונראה" ותנסה לענות על השאלה מהי עמדתו ההיסטורית של עגנון באשר לנסיבותיה של השואה כפי שהיא מתבטאת ביצירות אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע כללי
I. תולדות חייו של עגנון בארץ ובחו"ל - האם יש ביטוי לביוגרפיה של עגנון בסיפורו
II. הישוב בארץ ויחסו לשואה
III. סיפורי ניצולים והשפעתם על סיפורי עגנון
האדונית והרוכל - ( מתוך הקובץ סמוך ונראה)
I. ניתוח ספרותי של היצירה
II. סמלים ומוטיבים וזיקתם לשואה
הנעלם - ספר הימים של האדונית (מתוך הקובץ עיר ומילואה)
I. ניתוח ספרות של היצירה
II. סמלים ומוטיבים וזיקתם לשואה
השוואה בין שני הסיפורים
ביקורת ופרשנות בקרב החוקרים - האם קיימת זיקה ?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עם תום המלחמה נחשף עגנון, כמו רוב היישוב היהודי בארץ למפגש המזעזע עם שארית הפליטה (שתועד לימים באמצעות ספרות, תעודות, עדויות שבכתב ובעלפה).
עגנון בפעם הראשונה מוצא ביטוי מפורש למציאות שלאחר השואה וזאת הוא עושה בספרו "לילה מן הלילות" שפורסם ב-1951. הסיפור נכתב בעיצומה של תקופת העלייה ההמונית כאשר הארץ קלטה מאות אלפי עולים. חשוב לציין שעגנון הסופר בדומה לסופרים אחרים שחיו בארץ בתקופת היישוב היו מודעים באופן חלקי למה שקרה באמת באירופה בתקופת השואה.

תגים:

הנעלם · העיר · ומלואה · והאדונית · והרוכל · סמוך · ונראה · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דרכי התמודדותו של עגנון בנושא השואה", סמינריון אודות "דרכי התמודדותו של עגנון בנושא השואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.