היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכניות ריאלטי - "משחק המוות"

עבודה מס' 069954

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח התכנית בהקשר של יחסי הגומלין שבין המשתתף בניסוי השעשועון (הפרט) לבין אמצעי התקשורת (הארגון).

2,889 מילים ,6 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

"משחק המוות" הינו סרט תיעודי צרפתי המציג ניסוי בפסיכולוגיה חברתית, שבמהלכו הופק שעשועון טלוויזיה מזויף בשם "אזור האקסטרים". במהלך הניסוי התבקשו המתמודדים לחשמל את המתמודד המתחרה במקרה שלא ענה נכונה על שאלות שנשאל, בעוד המתח חשמלי עולה בכל פעם עד להגיעו לרמה קטלנית המסוגלת לגרום מוות.
הניסוי הוא הפקה מחודשת של "הניסוי של מילגרם", ניסוי פסיכולוגי הנערך על ידי הפסיכולוג סטנלי מילגרם מאוניברסיטת ייל ופורסם בשנת 1974. הניסוי בחן "ציות לסמכות" באמצעות מידת ההיענות של המשתתף לציית לסמכות, שבסופה פעילות העלולה להיות מנוגדת לערכיו, או למצפונו. החוקרים של "משחק המוות" ביקש להתאים את הניסוי של מילגרם לעולם שעשועוני הטלוויזיה, ולבחון את ההבדלים בין התוצאות. יוצר הסרט, כריסטוף ניק, אמר כי מטרת הסרט היתה לבחון את השפעתה של הטלוויזיה על התנהגותם של בני אדם, ובפרט את השפעתן הפוטנציאלית של "תוכניות מציאות" ("ריאליטי"), תוכניות בעלות פרס גבוה.‏
הסרט שבחרנו לנתח מבקש לשאול האם תיתכן הוצאה להורג בטלוויזיה כאמצעי בידור, וכן מבקש לבחון את השפעתה של סמכות על האדם היחיד וסיכוייו להתמרד. "משחק המוות" הוא דוגמא למציאות לא הומאנית שעתידה האבולוציוני משקף וסותר בו זמנית את יחסי הגומלין שבין המשתתף בניסוי השעשועון (הפרט) לבין אמצעי התקשורת (הארגון).

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - לינק לצפייה בסרט

קטע מהעבודה:

גרבנר וגרוס (1976) החלו לחקור תכנים אלימים שמופיעים בפריים טיים, תוכניות שרוב החברה נחשפת אליהם, בכדי להסיק על השפעה רחבה על הציבור. החוקרים טוענים מצד אחד שהטלוויזיה מראה לנו את עובדות החיים - שילוב של תמונה וקול המייצרת מציאות. מצד שני הטלוויזיה נותנת כלים לשיפוט מוסרי - גבולות הראוי והלא. הטלוויזיה היא סוכן סוציאליזציה שעוזר לנו להפנים את חלוקת התפקידים בחברה ולהחליט מה נכון ומה לא. אם כן, במקום שהפצת האלימות בתוכניות טלוויזיה תעודד אלימות בקרב הצופים - מסקנתם היא שהתכנים האלימים מדגישים את הפחד מהמציאות ובד בבד מחזקים את הביטחון בשלטונות.

תגים:

ניסוי · מילגרם · תקשורת וארגונים · תקשורת · ריאליטי · דוקו · השפעת הטלוויזיה · תוכניות מציאות · תכניות מציאות · מציאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכניות ריאלטי - "משחק המוות"", סמינריון אודות "תכניות ריאלטי - "משחק המוות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.