היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראת המשחק: משחק וילדים עם פיגור שכלי

עבודה מס' 069019

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזה אופן יכול משחק לתרום להתפתחות ילדים ומהם הצרכים הייחודיים של ילדים בעלי פיגור שכלי, כאשר הדגש ניתן לבחינת הוראת המשחק.

6,308 מילים ,30 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במצב של התפתחות תקינה הילדים חווים באופן טבעי את תהליך הסוציליזציה והופכים לחברים נורמטיביים בחברה בה הם גדלים (משוניס, 1999 ; Gross, 2001), תהליך זה מתבצע דרך האינטראקציות עם האחרים בסביבתם, אשר באות לידי ביטוי במשחק, בעבודה ובלמידה מהקרובים להם (כצנלסון, 1998).
בקרב ילדים בעלי פיגור שכלי, תהליך החיברות הינו שונה שכן תהליך התפתחות אישיותם מוגדר כמתחת לממוצע באוכלוסייה והם בעלי קושי לפתח אינטרקציות עם האחרים (רונן, 2005). למעשה, תהליך התפתחות האישיות העצמית נחקר רבות במשך המאה שעברה,
על ידי פרויד, פיאז'ה, ויניקוט ועוד רבים (לוריא, 2001; פרוני, 2001; ויניקוט, 1996; סולברג, 1996), כאשר נמצא שניתן לבצע פעולות של למידה מתווכת בכדי לעודד פיתוח מיומנויות של קשר עם הזולת ועם העצמי הפנימי (באומינגר, 1998).
במסגרת עבודה זו המטרה הייתה לבחון האם ובאיזה אופן יכול משחק לתרום להתפתחות ילדים ומהם הצרכים הייחודיים של ילדים בעלי פיגור שכלי, כאשר הדגש ניתן לבחינת הוראת המשחק. באופן כללי נמצא כי בקרב בעלי פיגור שכלי יש להשקיע לא רק במשחק עצמו אלא בלימוד טכניקות המשחק, משמע, נמצא כי המשחק תורם באופן משמעותי לבריאות הפיזית, האינטלקטואלית והנפשית וכן מקל על התמודדות עם חרדות וקונפליקטים ואף מפתח מיומנויות תקשורת בסיסיות (מויילס, 1997).
על מנת לבחון את הוראת המשחק ואת חשיבותו להתפתחות הילד בעל הפיגור השכלי, ראשית מוצגת בעבודה זו ספרות תיאורטית בנושא תהליך הסוציליזציה והתפתחות האישיות על פי חוקרים שונים. לאחר מכן מוצגת סקירת ספרות העוסקת בחשיבות המשחק עבור התפתחות תקינה וכן מוצגים מאפייני הפיגור השכלי ותפיסות לגבי הוראת המשחק לילדים בעלי פיגור קל עד עמוק.
מסקנות המחקר מוצגות בפרק הדיון וכן מורחבות בפרק הסיכום בתוספת דגש על יישומים פרקטיים והמלצות למחקרים עתידיים, זאת בנוסף לביקורת כלפי המידע החיוני החסר לעוסקים בתחום, אשר יכול לעזור בעבודה עם ילדים בעלי פיגור. במיוחד לאור העובדה שנמצא כי לכל רמת פיגור יש להתאים את המשחק ליכולות הבסיסיות של הפרט וכן שנכון להיום לא מציעים לעוסקים בתחום טכניקות מספקות ועזרים יישומים שבעזרתם יוכלו ללמד את בעלי המוגבלויות כיצד ליהנות ממשחק ולהשתמש בו למען התפתחות אישית ונפשית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : רקע תיאורטי
1.1 סוציליזציה: תהליך השתלבות הפרט בחברה
1.2 התפתחות האישיות האנושית
1.3 חשיבות המשחק להתפתחות הילד
1.4 מאפייני הפיגור השכלי
1.5 הוראת המשחק והשפעתו על בעלי פיגור שכלי
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג סוציליזציה הוא מושג סוציולוגי המתאר את התהליך שבאמצעותו לומד היחיד להיות חבר בחברה (כץ-אופנהיימר,2001). זהו תהליך המתחיל בילדות המוקדמת שכן התינוק האנושי תלוי באחרים בכדי להתקיים, כך שמהגיעו לעולם הוא לומד על החברה דרך אינטרקציות עם האחרים בסביבתו (2001, Gross ; כצנלסון, 1998).

תגים:

סוציאליזציה · חיברות · פיגור · משחקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראת המשחק: משחק וילדים עם פיגור שכלי", סמינריון אודות "הוראת המשחק: משחק וילדים עם פיגור שכלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.