היישום אינו מחובר לאינטרנט

התועלות שבטיפול ומשחק עם בעלי חיים עבור ילדים חריגים

עבודה מס' 064600

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד יכולות חיות מחמד לעזור לילדים חריגים להקל על מוגבלותם וחסרונותיהם.

6,914 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

רבות דובר על תרומתם של בעלי חיים לבריאות הפיזית, המנטלית והרגשית של האדם. מטרת עבודה זו היא לתאר את תפקידיו המשמעותיים של בעל החיים בשלביו השונים של הטיפול הפסיכולוגי, וכן את טיפול עבור ילדים בעלי חריגויות מוגים שונים, שכן ההנחה הבסיסית היא כי הטיפול עוזר לילד להעניק מעצמו ולכן עוזר לו להפנים ערכים חברתיים ולפתח את עצמו. ההתייחסות בעבודה זו היא לטיפול בילדים חריגים, שכן, להערכתי, הם המגיבים ביותר לנוכחות בעלי חיים בסביבתם ובוודאי הם הזקוקים ביותר לעזרה.
הקשר בין האדם לעולם החי מתקיים לכל אורך ההסטוריה האנושית. האדם השליך על החיות תחושות שונות (פחד, סגידה הערצה ואהבה) ויעד להן תפקידים שונים. בספרות המתעדת גישות שונות בתיאוריות האישיות ניתן למצוא התייחסות לחיות: הגישה האנליסטית מתייחסת לתפקיד החיות כסימבולים, בחלקים הפרימיטיביים של האדם (האיד), במונחים יונגיאנים החיות הם מרכיב פראי (הצל) באישיות האדם. תיאורטיקנים מאוחרים יותר התייחסו לקשר בין האדם לבעל החיים כפי שהוא מתבטא בתהליכי העתקה והשכלה שמתגבשים באדם. תיאורטיקנים של הגישה הלמידתית מתייחסים ליכולתו של האדם ליצור קשר עם בעל חיים, כתכונה נרכשת ולא מולדת. הם מייחסים לה תפקיד לימודי בכל מהלך החיים.
שאלת המחקר היא כיצד יכולות חיות מחמד לעור לילדים חריגים להקל על מוגבלותם וחסרונותיהם.
העבודה תתייחס לנושאים כמו מהי התרפיה באמצעות בעלי חיים, מהם צרכים של ילדים חריגים, מהן התועלות וכיצד יש לטפל באמצעות בעלי חיים. כפי שנראה להלן הצרכים של הילדים החריגים הם בעיקר תמיכה חברתית, קשר עם הזולת, מודעות עצמית חיובית, תמיכה בתהליך ההתבגרות ורגשי חיבה, ולכן תהיה התייחסות בעיקר אליהם.
יצויין כי אין מחקרים רבים המתייחסים ספציפית לילדים ולכן יתוארו גם תוצאות מחקרים העוסקים באופן כללי בקשר עם חיות מחמד, ומהם יוסק לגבי ילדים חריגים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלת המחקר
2. מהי תרפיה באמצעות בעלי חיים
2.1 הצרכים של ילדים חריגים
2.2 תמיכה חברתית (Social Support)
2.3 קשר עם הזולת
2.4 תפקיד חיות המחמד בתהליך ההתבגרות
2.5 משחק עם החיות לחיזוק המודעות העצמית
2.6 טיפול בליקוי למידה
2.7 שיקום בעזרת בעלי חיים
3. דרך העבודה עם בעלי חיים עבור ילדים חריגים
3.1 שלב ההיכרות הראשונית ויצירת הקשר
3.2 שלב ההיכרות העמוקה ואיסוף המידע
3.3 מהלך הטיפול
3.4 שלב הפרידה
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים על הקשר בין בעלי חיים ובני אדם בכלל ועל השפעה של הקשר על בעלי חיים על התפתחותם של ילדים בפרט. במחקרים נמצא כי קיימת זיקה ברורה בין יחסו של הילד לבעלי חיים והתפתחות אישיותו של הילד. פרופ' אלכסנדרוביץ, פסיכאטר המתמחה בטיפול בילדים, מסביר את היחס המיוחד של הילדים לבעלי החיים כמענה לשני הצרכים הפסיכולוגיים הבסיסיים: הצורך בקשר והצורך בשליטה. שני צרכים אלה הם צרכים מולדים וקיימים בכל בן אנוש. קשר עם בעלי חיים כיצור חי נושם ומגיב מאפשר לילד לבטא את שני הצרכים האלה. דרך קשר זה יכול הילד ללמוד ולפתח כישורי חיים רגשיים וחברתיים על ידי חיזוק האגו ופיתוח הדימוי העצמי של הילד. כך יכול קשר זה לשמש כגורם מחסן ומחזק לקראת התמודדות עם קשיים

תגים:

תרפיה · טיפול · בעלי · חיים · חיות · ילד · חריג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התועלות שבטיפול ומשחק עם בעלי חיים עבור ילדים חריגים ", סמינריון אודות "התועלות שבטיפול ומשחק עם בעלי חיים עבור ילדים חריגים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.