היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגישה הרציונאלית ותורת המשחקים

עבודה מס' 067146

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת עיקרי הגישה הרציונאלית במדעי המדינה, תורת המשחקים והמשחקים השונים וניתוח יחסיהם של אולמרט וברק לפי תורת המשחקים.

2,566 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בתורת המשחקים נעשה שימוש רחב לצורך בניית מודלים של הרתעה גרעינית, מרוצי חימוש, פירוק נשק, ותופעות נוספות בעלות חשיבות בחקר היחסים הבינלאומיים. תורת המשחקים מגדירה מאבקים פוליטיים ע"י תחרות בין שחקנים פוליטיקאים, המשתדלים להשתמש באמצעים רציונאליים לקידום מטרותיהם, על מנת לזכות ברווח מרבי. נוסף על כך, פוליטיקה היא תחרות עם כללים, אילוצים, התקפות, הגנות, מנצחים ומנוצחים. ולפי גישה זו הפוליטיקה היא במידה רבה אמנות ההערכה הנכונה של הצעדים שינקטו אחרים (זיסר, 1993, ע"מ 334-335).
בעבודה זו אציג את הקונפליקט בין שני השחקנים, אהוד ברק ואהוד אולמרט, כאשר לטענתי המשחק המתאים לניתוח הסיטואציה הינו דילמת האסיר- אך לא בצורה מובהקת.

תוכן עניינים:
עיקרי הגישה הרציונאלית
משחק הפחדן ודילמת האסיר
משחקי סכום אפס
דילמת האסיר
ניתוח היחסים בין אולמרט לברק
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תורת המשחקים מעוגנת בגישה הרציונאלית, העוסקת במצבים בהם בחירת האסטרטגיה של הזולת משפיעה על הבחירה המיטבית שלנו (ווארד, 2005, עמ' 91), והיא המחקר הפורמלי של הציפיות והעקביות של כל משתתף בנוגע להחלטות של משתתפים אחרים (זיסר, 1993, עמ' 335). תורת המשחקים מעוגנת בגישה הרציונאלית משום שהיא מניחה בבסיסה כי השחקנים הם רציונאליים לחלוטין, ועל כן היא מבוססת על לוגיקה מתמטית לבחינת קונפליקטים בין בני אדם (פאונדסטון, 2000, עמ' 18).

תגים:

רציונאליות · תורת · המשחקים · דילמת · האסיר · משחק · סכום · אפס · דילמת · הפחדן · אולמרט · ברק · פוליטיקה · ישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגישה הרציונאלית ותורת המשחקים ", סמינריון אודות "הגישה הרציונאלית ותורת המשחקים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.