היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הטיפול בנפגעי טרור במדינת ישראל

עבודה מס' 068131

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המדיניות על פי שלוש גישות מרכזיות: הגישה הרציונאלית, גישת הקונפליקט והגישה ההבנייתית.

7,168 מילים ,30 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מדינת ישראל מצויה במאבק על קיומה מאה שנה ויותר - הקמתה, עצמאותה ושמירה על שלמותה רצופות אתגרים. לאורך השנים התמודדה החברה הישראלית עם מלחמת קיום מתמדת. לעיתים, מלחמה בה נלחם הצבא, ולעיתים בעיקר בעשור האחרון, מלחמת העורף האזרחי המתמודד עם פעולות האיבה. המציאות הישראלית בהקשר של פעולות איבה וטרור הוחרפה בתקופה האחרונה עם פרוץ מלחמת לבנון השנייה שעימתה את העורף עם התמודדות קשה ואינטנסיבית עם סוג חדש של תוקפנות. למול תושבי הצפון היושבים ימים ושבועות במקלטים ניצבה המדינה, מתקשה לקבל את הפגיעה הקשה ב"בטן הרכה". מדינת ישראל נותרה מבולבלת ומוצפת למול הדרישות השונות כפגיעה ברכוש, פגיעה בנפש ובגוף, בטחון ילדים ונוער, בעיות רווחה אקוטיות ועוד.
ריבוי פעולות האיבה והטרור בשנים האחרונות וכן המלחמה האחרונה העלו מחדש את העניין הציבורי והמקצועי בקשר לנפגעי איבה ומדיניות הסיוע והטיפול בהם. הנושא מצוי על סדר היום ומעורר עניין ורגישות חברתית רבה (ינאי, פריאור ובר, 2005). נראה כי ככל שגדלה הרגישות הציבורית לאזרחים שנפגעו באירועי ביטחון וטרור, כך התרחבה גם ההתייחסות לצרכיהם. גישה זו, ככל הנראה, באה הן כדי לפצות את אלה שנפגעו והן כדי לשמור על סולידאריות חברתית. קיימת כאן מגמה שונה מזו המאפיינת תוכניות רווחה אחרות בישראל. בעוד שרוב תוכניות הביטחון הסוציאלי עוברות בשנים האחרונות תהליך של צמצום וקיצוץ, ההתפתחות בתחום זה מאופיינת בהרחבת זכויות, הגמשת זכאויות, העמקת האוכלוסייה הזכאית ועוד. (אינס - קניג, בן שלום וסבטו, 2004; ינאי, 1993).
בעבודה זו, אנו מבקשות לבחון את מדיניות הטיפול בנפגעי פעולות האיבה במדינת ישראל. אוכלוסיה זו כוללת את הנפגעים בנפש, נפגעי הגוף, משפחותיהם וכן המשפחות השכולות (יעבץ וביטון, 2002). תחילה, נעסוק בטרור ובהשלכותיו. בהמשך, נבחן את הטיפול בנפגעים מתוך שלוש גישות מרכזיות: הגישה הרציונאלית, גישת הקונפליקט והגישה ההבנייתית. אנו תקווה כי עבודה זו תפתח פתח לדיון ציבורי אודות השפעתה המכרעת של המדיניות על אוכלוסיית נפגעי האיבה; על חשיבות פיתוח מדיניות מושכלת הן לאבחון והן לטיפול בנפגעים ובמשפחות; וכן בירור אפשרויות ייעול המדיניות והתאמתה לצורכי האוכלוסייה המשתנים בתקופה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
1. טרור:
טרור כתופעה כלל עולמית
טרור וטראומה
מחירי הטרור בהיבט הפיזי והנפשי
2. מדיניות הטיפול:
מדיניות הטיפול בנפגעי הטרור מנקודת מבט של הגישה הרציונאלית
מדיניות הטיפול בנפגעי הטרור מנקודת מבט של גישת הקונפליקט
מדיניות הטיפול בנפגעי הטרור מנקודת מבט של גישת ההבניה החברתית
3. טיפול בנפגעי טרור ומשפחות שכולות במרכז הרפואי רמב"ם
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התקופה הראשונה של טיפול בקורבנות הייתה תקופת מלחמת השחרור ולאחריה. בתקופה זו, היה הטיפול בנפגעים אזרחיים בידי משרד ממשלתי מיוחד שהוקם לצורך זה (הדרי, 2002 ; ינאי, 1993). לאחר תקופת המלחמה, פורק המשרד והטיפול בנפגעי המלחמה עבר לידי משרד הסעד. הטיפול שנתנו לשכות הסעד העירוניות לנפגעי המלחמה דומה לזה שניתן לנזקקי סעד, אולם, אוצר המדינה הוא זה שמימן את הסיוע לנפגעי המלחמה במלואו, ולא הרשות המקומית. כל נפגע היה צריך להוכיח את נזקקותו ואת הצורך האישי שלו בסיוע. כמו כן, היה צריך להוכיח כי נפגע בעקבות אירוע בטחוני. (ינאי, 1993; ינאי, פריאור ובר, 2005).

תגים:

טרור · טראומה · מדיניות חברתית · נפגעי טראומה · פוסט טראומה · גישת הקונפליקט · ביטוח לאומי · נפגעי איבה · PTSD · פיגועים · רווחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הטיפול בנפגעי טרור במדינת ישראל ", סמינריון אודות "מדיניות הטיפול בנפגעי טרור במדינת ישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.