היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור ככלי במדיניות החוץ של איראן

עבודה מס' 069240

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת ביצוא אידיאולוגיית המהפכה האסלאמית, בעליונות השיעית, ובזרועות הטרור האסלאמי בחסות איראן תוך סקירה של מספר זירות: פלסטינית- חמאס, משמרות המהפיכה וחיזבאללה בלבנון.

8,632 מילים ,42 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

איראן מצטיירת בעיני מדינות האזור ומחוצה לו כמי שחותרת למעמד הגמוני ולמנהיגות אסלאמית. השפעתה נגזרת מעצם מודעותה לחולשתן של מדינות ערב וניסיונה לנצל חולשה זאת לצרכיה. ממד חשוב נוסף בהתנהלות האיראנית הוא עצם התייצבותה כמדינה שמוליכה מגמה קיצונית נגד ישראל ושוללת את קיומה.
המהפכה האסלאמית באיראן בשנת 1979, הייתה אחד המאורעות המעצבים בתולדות המזרח התיכון בעת החדשה, בעלת השפעות מופלגות באיראן פנימה ומעבר לגבולותיה.
נשיא איראן נהנה אמנם מהשפעה רבה למדי על מדיניות הפנים הכלכלית והחברתית במדינה, אך המנהיג העליון, החל מח'ומני בשנת 1979, ודרך מחליפו איתאללה עלי ח'אמנאי ששולט משנת 1989, הוא הפוסק בסוגיות אסטרטגיות, ובכלל זה בסוגיות החוץ והביטחון. בראשן התעצמותה הגרעינית, ותמיכתה של איראן בטרור.
ניתן להגדיר את התפוררות ברית המועצות, מלחמת הקואליציה נגד עיראק במלחמת המפרץ ותהליך השלום במזרח התיכון כמבשרים את ראשיתו של שלב חדש במדיניות החוץ של איראן. השפעתם התבטאה בהתחזקות יומרותיה של איראן לבסס את מעמדה את מעמדה כמנהיגה אזורית, תוך ראיית המצב כהזדמנות לביסוס ההגמוניה האיראנית במפרץ וכהזדמנות להיות נושאת הדגל במאבק האסלאמי נגד ישראל. בשנים האחרונות נוטה דעת הקהל העולמית להתמקד באתגרים שמציבה איראן בזירה הבין לאומית והאזורית. ההתעניינות נובעת ממעמדה העולה של איראן אל מול ירידה במעמד העולם הערבי, ובין היתר הסיוע שמעניקה איראן לתנועות רדיקליות כמו חזבאללה וחמאס.
בימים אלו, כאשר גובר איום הגרעין האיראני, ותעמולה אנטי ישראלית בוקעת מהרפובליקה השיעית, תבחן עבודה זו את אמצעי ייצוא ערכי המהפכה האסלאמית. העבודה תענה על השאלה האם איראן משתמשת בטרור ככלי לקידום מדיניות החוץ שלה. בעבודה זו אתמקד באיראן שלאחר המהפכה ב-1979 ועד ימינו- החל באיתאללה ח'ומיני ועד מחליפו ח'מינאי. בחלק הראשון אעסוק בתפיסת העליונית השיעית, והשאיפה ל"שיעיזציה". בחלק השני אעמוד על הטרור האסלאמי שיעי, וכפועל יוצא בזרועותיה הארוכות של הרפובליקה האסלאמית, בתצורת התנועות הרדיקאליות עושות דברה.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. תפיסת שיעית של עליונות
ב.1: "הסהר השיעי"
ב.2: האידיאולוגיה של ח'ומיני כבסיס לייצוא המהפכה האסלאמית
ג. טרור אסלאמי
ג.1: משמרות המהפכה- כוח "אל קודס"
ג.2: הזירה הלבנונית- ארגון חזבאללה כזרוע
ג.3: הזירה הפלסטינית- תנועת חמאס ככלי
ד. סיכום
ה. נספחים
ה.1: מערכת הטרור האיראנית
ה.2: אמצעי הלחימה שנתפסו על הספינה "קארין A"
ו. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ח'ומיני עשה שימוש בעוקץ הפולמוס של "גזילת השלטון", בכך שנקט עמדה חיובית לפחות לגבי שני ח'ליפים הראשונים אבו בכר ועומר. סיבותיו של ח'ומיני נובעות מתורתו המדינית דווקא. היה עליו להוכיח כי ממשלה אסלאמית אכן התקיימה ותפקדה במשך זמן ניכר, ולכן "אימץ" לו גם את תריסר שנותיהם של אבו בכר ועומר, כדי לא להישאר עם ארבע שנות ח'ליפותו של עלי.

תגים:

שיעים · טרור · חיזבאללה · חמאס · הסהר השיעי · חומייני · איראן · אירן · מלחמת לבנון · מהפכה · ח'ומיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור ככלי במדיניות החוץ של איראן", סמינריון אודות "טרור ככלי במדיניות החוץ של איראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.