היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם תרפיית משחק יעילה בטיפול בילדים הסובלים מדיכאון

עבודה מס' 069937

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ודיווח טיפולי.

2,764 מילים ,8 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בתרפיית משחק הצעצועים נתפסים כמילותיו של הילד והמשחק כשפתו - שפה של פעילות, הצעצועים משמשים כייצוגים סימבולים ומאפשרים לילד להעביר את החרדות, הפחדים והפנטזיות שלו מאנשים לאובייקטים (Landreth & Bratton, 1999). לילדים שונים ישנם דפוסי משחק ותכנים שונים הבאים לידי ביטוי בבחירת המשחק, התנהלותו וסיומו. ישנם סוגים שונים של משחקים: משחק מניפולטיבי, משחק בונה ומשחק סימבולי, קרי, פנטזיה, הבדלים בקוהרנטיות וברצף של סוגי משחק אלה עשויים לסייע בזיהוי בעיות רגשיות והתנהגותיות בקרב הילד (Lous, Wit, Bruyn, Walraven, Rost, 2000). תרפיית המשחק עושה שימוש בטבעו האנושי של הילד אשר נוהג להביע את עצמו במסגרות שונות בחייו באמצעות משחק. תרפיית המשחק היא עקבית עם נטייתו הטבעית של הילד "לשחק" את בעיותיו גם מחוץ למרחב הקליני (Clark, 2013).

י', בן 10 לומד בכיתה ג', מתגורר במרכז יחד עם הוריו ואחותו בת ה- 13. הוריו של י' הגיעו לפגישה עמי עקב מצוקתם בעקבות התנהלותו הלא טבעית ונורמטיבית לתפיסתם. הוריו של י' תיארו אותו כזאב בודד, ילד סוליסט בעל קשרים חברתיים מעטים ורופפים, והתנהלות פסיבית ביוזמת קשרים חדשים. בפן הלימודי הוא נמצא בפער משמעותי מבני כיתתו, הוא חסר ריכוז ומוטיבציה, אינו לוקח חלק בדיונים הכיתתיים ואינו מביע עניין בתחומי הלימוד השונים. בפן האישי, י' תואר כפסיבי ולא מסודר, סובל מעייפות תמידית, אינו ישן טוב בלילות ועל כן מתקשה לקום בבוקר, מאחר באופן גורף לבית הספר ולמסגרות אחרות, מבודד את עצמו מהעולם ובורח אל דמיונו העשיר לעיתים קרובות. הוריו של י' ציינו כי מיום היוולדו היה שונה וחריג וככל שגדל כך גם בעיותיו בהתאמה. הוריו הביעו חוסר אונים ומצוקה רגשית רבה מהתנהלותו וקשייו של י'.

תוכן העניינים:
סקירת ספרות
ניתוח התהליך הטיפולי
מבט ביקורתי על תרפיית המשחק
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תרפיית משחק באופן אינהרנטי בהגדרתה משלבת אלמנטים קלילים, מהנים וחסרי מעצורים. אולם תרפיית משחק שונה ונבדלת ממשחק המתבצע מחוץ לכותלי המרחב הטיפולי. הצבת גבולות במרחב הטיפולי הינה הכרחית וחיונית בטיפול במשחק, הבניית הגבולות היא זו שעוזרת להפוך את החוויות ליחסים המתקיימים בחיים האמיתיים (Landreth & Bratton,1999).

תגים:

תרפיה · משחקים · דיכאון · ילדים · נוער · לימודים · חרדה · חברתי · ילדות · טיפול רגשות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם תרפיית משחק יעילה בטיפול בילדים הסובלים מדיכאון", סמינריון אודות "האם תרפיית משחק יעילה בטיפול בילדים הסובלים מדיכאון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.