היישום אינו מחובר לאינטרנט

למידה של מילים חדשות באמצעות האזנה לסיפורים בקרב ילדי גן טרום חובה

עבודה מס' 069914

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר על 18 ילדי גן.

4,314 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מחקרים רבים עסקו בהתפתחות שפה ואוריינות בקרב ילדים והסביבה בה הם גדלים, אולם מעטים עסקו בקשר בין תיווך לרכישת שפה ולמידה בקרב ילדי גן. הסביבה האוריינית היא גורם חשוב בהתפתחות האוריינות אצל הילד. כמו כן, מחקרים קודמים שבחנו ילדים הצביעו על הקשר בין הקראת סיפורים על-ידי ההורה או הגננת ובין העשרת אוצר המילים של הילד. המחקר הנוכחי בדק באמצעות מערך מחקרי את השפעת התיווך על למידת מילים חדשות בקרב ילדים בגילאי גן טרום חובה. במחקר השתתפו 18 ילדים השוהים באותו גן, מתוכם 9 בנים ו-9 בנות. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות, קבוצת הקראה עם תיווך וקבוצת הקראה בהיעדר תיווך, כשהגננת מדדה את מספר המילים החדשות שנלמדו על-ידי הילדים באמצעות מדידות לפני ההתערבות ואחרי ההתערבות. בהתאם להשערה, נמצא קשר בין התיווך להעשרת אוצר המילים, ילדים שהיו בקבוצת התיווך למדו מספר מילים רב יותר מילדים שהיו בקבוצה בהיעדר התיווך. המחקר מחדד את טיב הקשר בין התיווך, ההוראה הישירה, ובין העשרת אוצר המילים בקרב ילדים בגן טרום חובה ובכך מרחיב את הבנתנו לגבי החיבור בין התערבויות שונות בגן ובין תהליכי אוריינות ולמידה של ילדים.
כלי המחקר: ספר ילדים- אריה בלילות/ מאיר שלו.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 אוריינות וניצני אוריינות
1.2 הסביבה האוריינית ותפקידה
1.3 המכוונות לספר וחשיבות הסיפורים
1.4 למידה ישירה מול למידה אקראית
1.5 תפקיד התיווך בלמידה בהאזנה לסיפורים
1.6 המחקר הנוכחי
2. שיטת המחקר
2.1 משתתפים
2.2 כלים
2.3 הליך
3. תוצאות
4. דיון ומסקנות
מגבלות המחקר וכיוונים עתידיים אפשריים
5. מקורות

קטע מהעבודה:

הן השפה הדבורה והן השפה הכתובה נכללות במושג אוריינות אם כי קיימים חילוקי דעות בין החוקרים השונים העוסקים בתחום. בבואם להגדיר את המושג אוריינות יש חוקרים המתמקדים בתחום הכתיבה וקריאה, כלומר בשפה הכתובה בלבד, ואילו ואחרים רואים במושג אוריינות מכלול של שפה דבורה וכתובה. לפי הריסון (1983), רכישת השפה הדבורה והכתובה הם שני תהליכים נפרדים.

תגים:

חינוך · ילדים · טרום חובה · למידה · מילים · סיפורים · אוצר מילים · אוריינות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "למידה של מילים חדשות באמצעות האזנה לסיפורים בקרב ילדי גן טרום חובה", סמינריון אודות "למידה של מילים חדשות באמצעות האזנה לסיפורים בקרב ילדי גן טרום חובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.