היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות רפואית- סחר בביציות, התופעה ודרכים להתמודדות

עבודה מס' 069912

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ראוי לראות בכל פעולת סחר בביציות כמעשה פלילי.

11,953 מילים ,50 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו התמקדתי בטכנולוגית פריון של תרומת ביציות אשר הינה חלק מהליך של הפריה חוץ גופית. מטרתי הינה לתאר את המצב הקיים היום בארץ ובעולם ביחס לתרומת ביציות, ואת הבעיות האתיות העולות מההליך, תוך מענה על השאלה אלו פעולות נחשבות כסחר בביציות ומדוע. בנוסף, אבחן את דרכי ההתמודדות הקיימים כיום בפעולות של סחר בביציות, ואתאר את הדין הראוי ביחס לתרומת ביציות ואיברים ודרך ההתמודדות בסחר בהם.
בפרק א' של העבודה אסקור מהו בעצם הליך של תרומת ביציות ומה הוא כולל, כמו כן נבדוק מה נחשב סחר בביציות, האם סחר בביציות נחשב כסחר באיברים והאם הליך תרומת הביציות עומד בקריטריונים אלו, ואתן דוגמאות למקרים מפורסמים של סחר בביציות מהעת האחרונה.
בפרק ב' אציין מספר בעיות אתיות בהליך תרומת הביציות ואשר יש בהם כדי להשפיע על ההליך עצמו, כמו גם אדון בבעיות משפטיות שעלולות לצוף עקב הפרוצדורה הקיימת בהליך תרומת ביציות. שאלות אתיות ומשפטיות אלו עלולות להשפיע על המניעים של תורמים, מטופלים ואף רופאים להלך בניגוד לחוק ולקחת חלק במעשים של סחר בביציות.
בפרק ג' אסקור את הדין החל בארץ, את הפרוצדורה של תרומת ביציות הלכה למעשה וכן את דרכי ההתמודדות של החוק הישראלי עם מקרים של סחר בביציות תוך השוואה לסחר באיברים.
בפרק ד' אתן סקירה של הפרוצדורה והדין בעולם בעניין תרומת ביציות. כמו כן אסקור את דרכי ההתמודדות השונים בעולם עם סחר בביציות וכן סחר באיברים.
בפרק ה' אשווה בקצרה בין הדין בארץ לדין בעולם ואתן סקירה של מה לדעתי הדין הראוי להיות בעולם כולו, מנקודת מבט גלובאלית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': רקע תיאורטי
פרק ב': אתיקה בהליך תרומת ביציות
פרק ג': הדין במדינת ישראל
פרק ד': הדין הזר
פרק ה': הצעה לשיפור המצב הקיים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תרומה ביסודה בחברה נתפסת כנתינת דבר בד"כ ללא קבלת תמורה בעד הנתינה. סחר הוא פשוטו כמשמעו: ביצוע עסקת חליפין, קנייה וממכר. סעיף 8 לחוק תרומת הביציות, קובע איסור מפורש על סחר בביציות. סעיף 8 מגדיר כי אדם אשר נותן או מקבל, במישרין או בעקיפין, תמורה בעבור ביציות שנשאבו מגופה של אישה או המיועדות לשאיבה, או בעבור הקצאת ביציות למטרת השתלה או למטרת מחקר ייחשב כסוחר בביציות. כמו כן בסעיף 9 החוק אוסר על קבלת תמורה בעבור תיווך בין אישה הזקוקה לביציות לבין תורמת או לחלופין בין גו הדורש ביציות למחקר לבין תורמת.

תגים:

פיריון · ילודה · אתיקה · פונדקאות · רפואה · רפואה ומשפט · נשים · הורות · הריון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות רפואית- סחר בביציות, התופעה ודרכים להתמודדות", סמינריון אודות "עבריינות רפואית- סחר בביציות, התופעה ודרכים להתמודדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.