היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות פמיניסטיות ופסיכואנליטיות בקולנוע

עבודה מס' 069759

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תיאוריות של המגדר ומיניות, דרך מושגים פמניסטיים ופסיכואנליטיים. התיאוריות מועברות באמצעות מספר סרטים ומאמרים.

6,029 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מיניות, נשיות וגבריות בקולנוע לפי ג'קי סטייסי.
תיאוריות פסיכואנליטיות ופמיניסטיות (לורה מאלווי)
רב תרבותיות - אישה בקולנוע

קטע מהעבודה:

על פי מאלווי תפקידה של האישה הוא השהיית הנרטיב והענקת מלוא תשומת הלב אל הגברים. באמצעות השהיית הנרטיב, העולם הקולנועי נהייה עולם של גברים. בו המתבונן מזדהה עם הדימוי המוצג וברגע שהקולנוע מאמץ את העין הגברית, הגבר נהפך לסובייקט, וכאשר הוא מביט באישה, היא נהפכת לאובייקט, לחזון הראווה הארוטי.אנו מצידינו נבדוק דברים אלו ונציג את עמדותיה של ג'קי סטייסי שמציגה מודל אחר בו הצופה היא אישה וליו דווקא המבט חד צדדי דרך הדמות הגברית.
"The question which has then arisen is that of the pleasure of the woman spectator" (Stacey, p.450)

...

תיאורטיקנים רבים ראו צורך להסביר את היווצרות הסרט והשפעתו על הצופה. כבר בשנות ה-20 ביסס ז'אן אפשטיין (Jan Abstain) את התיאוריה שלו על תורת רגשות אסוציאטיביים, שלפיה דימויים נעים קשורים בקשר הדוק לרגשות, ורגשות מקנים לאדם ידיעה אינטואיטיבית ומיידית לגבי העולם. בשונה מההכרה הרציונאלית שלו. הראינוע לפי הגדרתו, היה "מכשיר פסיכולוגי". (בן שאול 118)- כפי שניתן לראות, העיסוק בקשר שבין הקולנוע לתהליכים הפסיכולוגיים של האדם מלווה את הדיון במדיום הקולנועי מראשיתו. באותה הנשימה לורה מאלווי,Lora Mulvey) ) במאמרה "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי" מציגה בפנינו, בעזרת כלים פסיכואנליטיים שונים, את עיצובם של הסרטים על ידי דפוסים קיימים מראש, שמקורם בלא מודע של החברה הפטריאכלית, ובאופן שבו הלא מודע הזה מעצב את אמנות הקולנוע ואת עקרונות הייצוג שלה.

תגים:

מגדר · מיניות · פמניזם · קולנוע · פסיכואנליזה · אלמודובר · קיקה · מין · נשים · קולנוע · סרטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות פמיניסטיות ופסיכואנליטיות בקולנוע", סמינריון אודות "תיאוריות פמיניסטיות ופסיכואנליטיות בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.